Kvalitet på ridbrallor?

Sv: Kvalitet på ridbrallor?

Jag har inga Kyra, men en gammal stallkompis till mig har och hon är nöjd:) Har nog lite samma kroppsform som dig också efter din beskrivning.

Mina ridbyxor har hållt länge, mina pikeur har jag haft i 3 år och fortfarande som nya, mina Jw 2,5 år och fortfarande jättefina.

Tror ett vanligt problem är att vissa faktiskt klämmer i sig i ett par ridbyxor som är för små. Då blir det påfrestningar på dem när man sitter upp, framförallt i grenen. Samtidigt är vi inte byggda likadant och det kan slita olika på ridbyxorn, "gnider" man låren mot varandra när man går så slits dom också!:angel:

Samt att vissa kör sina ridbyxor i torktumlare, då blir dom slitna betydligt fortare! Fick göra det med ett par pikeur jag hade för ett par år sedan då det inte fanns möjlighet att hänga upp dom i det stallet jag bodde :/ Dom blev slitna efter 3-4 månader och innan dess hade jag haft dom i 1,5 år.

Tror inte det hela beror på kvaliten utan även hur man sköter sina ridbyxor samt hur dom sitter :)

Kan jag dementera direkt då - jag torktumlar INTE mina Pikeurbrallor och jag klämmer inte in mig i för små, tvärtom så vill jag ha lite "svängrum" i mina ridbyxor, gillar INTE när det sitter åt och tar emot!

Dessutom; varför drabbar detta fenomen inte mina andra, betydligt äldre, ridbyxor (av annat märke). Nej, jag vidhåller att kvaliteten absolut har förändrats - de är dyrare och sämre enligt mina erfarenheter, de senaste 2-3 åren. Dessförinnan så höll Pikeur hur bra som helst (och nej, jag har inte "fettat" till mig mer sen dess:grin:)

Då kan det vara värt en tripp till outletbutiken för att kolla in Kyra K då:)

Jag hatar att prova kläder i provhytter men jag får väl offra mig och prova, de hade ett par olika modeller av Kyra K.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka