Kvalite Ponny

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare carinah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 983
Sv: Kvalite Ponny

Hejsan! Datumen brukar alltid komma på SPAF:s hemsida så fort de är klara. Halland planerar att ha 3-årstest den 13 maj och sin kvalitetsbedömning den 16 sept på Plönningegymnasiet, men det är bara preliminär datum än så länge. Mer vet inte jag i nuläget!

Nu har jag varit in på spafs sida var och varannan dag i en månad. Tycker det är så himla tråkigt med dåligt uppdaterade sidor. De vill att man ska visa sina ungponnyer, men när det är omöjligt att få info så tröttnar man .

Några planer borde det väl finnas, hur många ställen kommer att anordna kvalite.

Hej igen! Det bästa är kanske om du tar kontakt med avelsföreningen i ditt område och hör med dom. Har för mej att ansökningarna för kvalitets och treårstest ska vara inne hos SPAF senast någon gång i mars, så innan dess kanske det inte kommer upp några listor om bedömningsställen. Proppar kan inte göras förrän Råd & Anvisningar 2007 är klart och det vet jag att ungponnygruppen håller på att arbeta färdigt i dagarna, så du ska se att det kommer upp saker den närmaste tiden. De flesta kvalitetsbedömningarna ligger ju på hösten och det är ju ett tag fram tills dess, så ha tålamod.

Tack för svar, känns som jag vill börja planera redan nu om jag ev. ska lämna bort 4 åringen för tillridning. Bete mm, bor i Dalarna och har brukar det vara klent med ställen att visa ponnyer på. Har ingen lust att åka långt heller då står jag hellre över.

Du kan visa ponny på storhästkvalitets, men dom brukar bara ta in ponny i mån av plats. Vad du måste kolla upp är att domarna är godkända för att döma ponny. Detta gäller i första hand exteriördomaren. Lista på domare hittat du på SH:s hemsida och där står vilka som är godkända för ponny och inte. Är du bara ute efter att få din ponny bedömd så spelar det inte så stor roll, men om din ponny är såpass bra att den skulle få utmärkelse så går den vidare till final....såvida den är dömd av domare godkända för ponny!!

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
2 821
Senast: Häst_
·
Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Ketrawzc
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • En tråd om bäddar
  • Oseriös avel 2023