Kvalificering hoppning

A

Arsozah

Om man vill kvalificera sig till nåt och det står "du behöver högst 8 fel i den och den klassen" gäller det då bara fas ett eller är 8 fel inkluderat med omhoppningen?

Sv: Kvalificering hoppning

När man kvalar brukar det vara grundomgången som räknas. Står det inte i kvalbestämelserna till det du skall kvala till?

det gäller grunden / fas 1, eftersom en del klasser inte har fas 2 utan bara en grundomgång om du menar det som står i TR/Sv RF (tex kval till SM för c- och d-ponny)

Nej jag menar allmänt lixom... Till SM o sånt.

Ok, men då var det som jag trodde :bow:

Behöver högst 8 fel?? :crazy: det måste väl ändå stå max 8 fel tillåtet? eller vad är det för svenska det är skrivet på?

Ok, ursäkta mig att jag gjorde ett sådant HISKLIGT FEL, jag lovar att det aldrig mer ska hända. Jag ska göra allt vad jag kan för er ers höghet.

Senast ändrad av en moderator:

Det är olika från kval till kval dock brukar det stå att det endast gäller grundomgång om så är fallet. Står inget så är det i de fall det förekommer både fas 1 och 2.
Tex står det för kval till elittävlingar på stor häst att det gäller felfri grundomgång, men för att kvala till 7-års champ så står endast felfri dock gäller det där både fas 1 och 2.
Så min slutsats är att står det inte specifikt att det gäller enbart grundomgång så är det båda som gäller.

Det tycker jag låter konstigt :confused:

Det är ju som de andra säger, ibland så finns det ju bara fas 1 i vissa tävlingar?

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 728
Senast: mars
·
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 091
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
975
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar