Kvalificera sig?

S

skyfighter

Vad är det för regler för att kvalificera sig till högre klasser tex. från la-msvb???? *nyfiken* :banana:

för ponny gäller att ekipaget måste ha:
-minst 20 p tagna i LA eller 5 felfria grundomgångar i LA på regionaltävling eller högre för att få starta i Msv B
-minst 20 p tagna i Msv B för att få starta i Msv A
-minst 20 p tagna i Msv A för att få starta i svår klass

för häst gäller att ekipaget under innevarande eller föregående år ska ha varit felfri i minst två grundomgångar i 1,30 eller högre på nationell eller elittävling för att få starta på elittävling (man måste alltså 'återkvalificera' sig minst vartannat år). Placering i 1,50 under föregående eller innevarande år berättigar också till start på elittävling.

Junior-ekipage måste ha gjort minst 3 grundomgångar på 1,20 med max 4 fel i varje för att få starta 1,30.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Fiorano
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för lagfinal för det svenska hopplaget i Paris. Här hittar du startnummer, TV-tider och regler för OS-hoppningen.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama