nilema

Trådstartare
Idag är det dax för kval för min springare...

Åker snart (ok om nån timme) till stallet för att ta in henne och hämta transporten... och nervositeten kryper på :crazy:
Varför utsätter man sig för sånt här eg.?

Säkert tung bana oxå då det regnat 3 dagar i rad *suck*

Kavasaki, Xanth Star's häst vet jag startar i Boden ikväll, Lycka till föresten.

Hur går det för er andra?

Skott i råttan :devil: fick hon som straff....

Jag tröttnade så det blir lång vila ett år, förhoppningsvis med ett nyförvärv vid sidan till sommaren :banana:

Hur går det för er andra?

'Min' (äger 3%) 2-åring sprang kvallopp på Bergsåker förra måndagen! :bump:

Äsch...låssas bara att det är Varenne du selar ut för kval idag :rofl: :rofl: så kommer det att gå som ett lavemang :D

Jag har inget aktuellt alls...mer än att den andra märren skall kollas med UL om hon är dräktig i morrn...med "Badpojken" :bow:

Klart det kommer att funka nu när du jobbat så länge med henne... :)

Fanny gör V5-debut i morgon trots att hon bara kutat in 12 000 spänn på 12 starter. :) Så kan det gå när Kalmar gör lopp för oss med hästar som man vet har kapacitet men inte fått till det ännu. ;)

Nästa vecka ska jag testa "gratis-hästen" (hon är ju inte direkt gratis om man kollar vad man lagt ner på veterinärer och equiterapeuter på fem månader) på banan. Jag har en stilla förhoppning om att det kommer att funger nu. Problemet är väl att jag får svårt att köra henne om jag håller tummarna samtidigt. Men funkar hon så ska vi så klart fortsätta på den inslagna vägen och sänka rekordet med ytterligare ett par sekunder. :angel: :angel: :angel:

///ghost

Jag tror kvalet går bra! Är banan tung kan de ju lägga på någon extra sekund om det skulle bli så?

Min ena grabb vann provlopp häromdagen, *matte stolt*, det blir start i slutet av månaden... Den andra är det nog dags att inse att ridning egentligen är det bästa för, fast han tycker det är roligt att springa....

Åh!Det låter bara mysigt,jag jobbade på travet igårkväll,solen sken,hästarna blänkte,kuskarna var konsentrerade och publiken var på plats!

Trav är så kul !Och med en kvalhäst ännu roligare!

Håller tömmarna!Gubben kör på måndag,Clown Rick (Om den inte sålts,är till salu i Ronden),
Och sonen kör nästa fredag,debut ponnytrav.

:)

Tror du är du är den enda som har två "tvåbenta" till start samma vecka här på Buke... :rofl: :rofl: :rofl:

/// ghost

Jaa,hoppas det inte uppfattas som skryt,man är ju så stolt och glad att få berätta för er! :) :) :)

Min gubbe tyckte igår att jag oxå skulle ta licens,men jag vet inte,tycker jag blivit lite farträdd på gamla dar. :eek:

Så klart du får. :bump: :bump: :bump:

Jag kan heller inte låta bli när det går bra. :) :) :)

Det är skitskoj att köra lopp, fast jag har inte gjort det på ett par år nu. Väntar på att ovannämnda konvalecent ska komma i ordning, då Fanny är en smula intensiv i sitt beteende... :crazy: Men jag ska testa att köra provlopp om ett par veckor med henne...

/// ghost

87- Gick jag travträn.skola ihop med Hultman bl.a.körde provlopp det gick bra,sedan kom barn ivägen(den gången blev det en crosskille).

Hur är FAnny intensiv?? :bump:
Vad har fattats henne?
Har du kört m.k.t. lopp? :) :) :)

lycka till ikväll. en häst jag rider mellan starterna startar i dd-1 och jag hoppas verkligen det går bra. sist han startade vann han lätt. men vi får se idag. nervigt. och en annan favorit häst ska ut i kval idag (jäkla många som ska kvala!)

anmälning till Lunden imorrn... hoppas han kommer med nu... (dom måste skapa en *biter på naglarna*-smiley!!!)
Hoppas det går bra för alla pållar!

Hej!!

Vad fin hon såg ut!!! Skulle vara jättestolt om jag var du :)

Kavasaki fick den placering som han absolut inte ska ha... Dödens... Så han tyckte att det var skit (efter ha pullat första 1000 på 14,4) och saktade av och lunkade in till mål... Segrade gick i mål på 15,7 am och Kavvan på 18,7, undrar hur sakta de sista 500m gick egentligen :angel:

Men det går inte att vara arg på honom... Han är ju bara som han är :)

Mvh Johanna

Förresten, banan var väl inte så hemsk???

Hon blev ju godkänd, så nu har man starthäst! *jippi*

Kvalade på 20,9 och tog ledningen från 5:e spår och efter 1000m så lämnade matte banan, då pallrade jag inte mer... (trodde hon skulle stanna)

martha: delade stall med Ajax K, då vi hade samma kusk, Vad hon är härlig ägarinnan ;)

GRATTIS :bow: :bow:

Jo, vi ska ju sova hos henne när vi kommer upp å¨hälsar på jag o Virre....DÄR sitter det inte fast :D..som du märkte antar jag :rofl: :rofl:

Fast det gick ju inte så bra för Ajax,( hon ringer alltid efter loppen :))

Hoppas det fortsätter o går bra för er :bow:

Liknande trådar

S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama