J

JennieG

Har en liten fråga bara är inte jätte tävlingsvan inom dressyr men sitter nu på en dressyrhäst så jag tänkte börja så smått, så tänkte jag på: får man gå direkt in i vilken klass man vill eller måste man först prestera något innan man tex ska starta LA?? Det gäller ponny. Tack på förhand :)

Sv: Kvala?

La kan du starta utan vidare åtminstonde på lokal och regional tävling. Enda som krävs är licens på dig o hästen samt mätintyg och grönt kort.

Du behöver inte kvala till någon klass alls på regionaltävling och lägre.
För att få tävla på nationell tävling, måste du ha gjort vissa resultat på regional tävling och för att få tävla elittävling måste du ha gjort vissa resultat på nationell tävling, men så länge du håller dig på regional tävling är det fritt fram, tills du blir uppklassad förstås.

La regionalt och lokalt tävlar du hur o när du vill!
För att komma in till nationellt sen måste du kvala, minst 62% i LA eller FEI på regional nivå (2 gånger) är det som gäller.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
472
Senast: movi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar