Kvala till 130

_Peplis_

Trådstartare
TR III Moment 374.2
"Ekipage är kvalificerat till 1,30/1,35 m hoppning efter 2 felfritt genomförda grundhoppning (grundomgång/första fasen i bedömning hoppning i två faser) i 1,20 m hoppning eller högre.
Ekipaget är kvalificerat till 1,40/1,45 hoppning efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar (grundomgång/första fasen i bedömning hoppning i två faser) i 1,30 m hoppning eller högre."

Det står ju ingenting om NÄR rundorna ska ha gjorts..räknas alla rundor man gjort så länge man ridit hästen?
Förut stod det ju att rundorna skulle ha gjort föregående elelr detta år, men nu är det ju borttaget. Så då spelar det alltså ingen roll när rundorna gjordes, bara att man har gjort 2 flefria?

Sv: Kvala till 130

Jo det står det under kapitel VIII kvalificeringsbestämmelser

Senast ändrad av en moderator:

Det där har jag också funderat på!

Vad är det egentligen som gäller?
Om två veckor är första omgången i elitserien för oss, två av våra seniorers hästar är skadade. Vi har alltså bara en senior i laget kvar, men våran YR skulle kunna rida på seniorplats och en av våra juniorer på YRplats. MEN våran YR är osäker om hon får rida 130. Hon har ridit 130 förut på sin häst (2007), måste hon kvala om eller får hon rida utan problem?

Ja och där står INGET om när rundorna ska ha gjorts. Det står i TR III(hoppning) kapitel VIII (s.40) från 2009.

Så alltså måste man bara ha gjort 2 felfria, någongång. Men det spelar ingen roll när..

Ja och där står INGET om när rundorna ska ha gjorts. Det står i TR III(hoppning) kapitel VIII (s.40) från 2009.

Så alltså måste man bara ha gjort 2 felfria, någongång. Men det spelar ingen roll när..

Det står om du tittar meningen under kapitel VIII kvalificeringsbestämmelser och sedan kommer stycket om ponny och sedan häst.
Moment 374 Kvalificeringsbestämmelser
Hänsyn tas till resultat under innevarande och föregående kalenderår. Kvalificeringsresultat gäller omgående.

http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_110/ImageVaultHandler.aspx

Senast ändrad av en moderator:

jamen "hänsyn" är väll inte samma sak som att rundorna MÅSTE vara gjorda då?
Väldigt luddigt iaf, försökte ringa till Ridsportsförbundet igår o fråga, men det var ingen som svarade..

Jag tycker inte det är särskilt luddigt utan tvärt om tycker jag att det är klart att det bara är resultat innevarande år samt föregående år som räknas (hänsyn tas bara till dessa år, har man nollat tidigare år räknas inte det..).

Om texten inte betyder att det är innevarnde år samt året innan som man får tillgodoräkna sig felfria rundor, varför tror du överhuvudtaget texten står där?

jamen "hänsyn" är väll inte samma sak som att rundorna MÅSTE vara gjorda då?
Väldigt luddigt iaf, försökte ringa till Ridsportsförbundet igår o fråga, men det var ingen som svarade..

Hänsyn tas till rundor gjorda detta eller förra året dvs hänsyn tas inte till resten av åren. Hur är det luddigt?

Att de använder ordet hänsyn och inte bara skriver "de 2 ferlfria rundorna ska vara gjorda under innevarande och föregående kalenderår"

TR verkar tyvärr alltid skrivas luddigt och invecklat, men det måste vara så de menar. Det spelar ju knappast någon roll om man var nolla i 1,20 för 10 år sen på sin häst...för att överdriva det hela lite. :grin:
Jag är 99 % säker på att det är föregående eller innevarande år som kvalen måste vara gjorda.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Jag vet att detta ska stå i TR, men jag blir inte riktigt klok på det jag läser i TR jämfört med de svar jag får när jag googlar. I TR...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Jeps
·
Hoppning Fick en fråga ikväll som jag svarade tvärsäkert på men läste ändå på i TR och blev fundersam på vad där står egentligen. Frågan...
Svar
6
· Visningar
2 211
Senast: Jeps
·
S
Hoppning Jag undrar vad det är som gäller för att hoppa 130 på storhäst. har läst i en del trådar här att inget alls krävs. men i TR står det...
Svar
12
· Visningar
7 602
Senast: Jonko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka