Kvala regionalt??Ponnyhoppning

SweetBriar

Trådstartare
Krävs det några speciella resultat för att få tävla regionala klasser på ponny eller är det "bara" att starta?
Vilka klasser finns med på regionala tävlingar?

Sv: Kvala regionalt??Ponnyhoppning

Regonal är LB till MSV. Nu var de några år sen jag tävlade ponny så om man måste kvala nu det vet jag inte så det får någon annan svara på.

DU får starta på regional nivå utan att ha kvalat, i alla klasser upp till och med LA.
För att få starta MSV måste du kvala.
Då får du ta poäng i LA för att kvala till MSVB.

På regionala hopptävlingar finns klasserna LC -MSVB.
Det är lite olika på olika hopptävlingar, men det är de det varierar mellan.

Kan tillägga att en östgötsk klubb hade LD på regionalt förra hösten...

Kan också tillägga till D_I:s inlägg att man inte nödvändigtvis måste ta poäng/placera sig för att starta Msv B. Det går bra med fem felfria grundnollor också :)
Men visst, regionalt får du starta som du vill. Nationellt också för den delen. Däremot måste du kvala till klasserna Msv B, Msv A och Svår. Precis som D_I påpekat :)

du får rida på reg nivå upp till L:A - efter L:A måste du kvala för att få starta i Msv.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka