B
BJÖRKIS
Träningen av araberna flyter på bra, inga skador, ömma benhinnor eller liknande. De är positiva och framåt. De har nu gjort 3 snabbjobb och sista gången klockade vi, hingsten sprang 1000 på 1,14,82 hemma på skjutfältet och det är minsann inte dåligt med tanke på att jag ändå måste hålla igen pga av två kurvor där jag inte vågar gå på fullt. Valackens tid slutade på 1,19 och det är jag nöjd med, han har kommit tillbaka fortare än jag trott efter sin olycka i vintras, kan dock tillägga att valacken trivs bäst på långa distanser.
Täby har vårpremiär den 9 Maj och jag är sugen på att kvala de två då, vad tycker ni? Hur hade ni gjort?
De har inga problem med att resa eller något sådant. Hemma tränar jag för det mesta hästarna själva eftersom jag inte har någon som kan hjälpa mig rida.
Därför tror jag att de kan visa bättre tider på kval då omständigheterna är annorlunda, de springer mot fler hästar och peppar varandra, banan gör att du inte behöver hålla igen osv.
Ska jag anmäla nu på Onsdag? Hur hade ni gjort? Jag ska testa dem hemma igen nu på Fredag.
Täby har vårpremiär den 9 Maj och jag är sugen på att kvala de två då, vad tycker ni? Hur hade ni gjort?
De har inga problem med att resa eller något sådant. Hemma tränar jag för det mesta hästarna själva eftersom jag inte har någon som kan hjälpa mig rida.
Därför tror jag att de kan visa bättre tider på kval då omständigheterna är annorlunda, de springer mot fler hästar och peppar varandra, banan gör att du inte behöver hålla igen osv.
Ska jag anmäla nu på Onsdag? Hur hade ni gjort? Jag ska testa dem hemma igen nu på Fredag.