Kval till Championaten

bright_sara

Trådstartare
Så, nu är kvalen i full gång till Breeders i höst. Är det ngn som varit på plats på ngn av kvalen och hur tycker ni årets upplagor ser ut? Hästar som utvecklats sen förra året?

Sv: Kval till Championaten

Jag var i Stävie igår och det var både ris och ros. Där fanns allt från hästar där man undrarde varför de visade dem till riktigt fina. En jag blev besviken på var Ludwigs Champion som inte visade något register alls i sina gångarter. Han kunde heller inte flytta sig sidvärtes något nämnvärt. Trots detta fick han, i mitt tycke, allt för bra betalt. Visst han ser ju imponerande ut men röra sig...nja inte som gångartshingst i alla fall.

Jag var i Enköping igår på förmiddagen och tyckte att många av 4-åringarna var riktigt trevliga. Upplevde att domarna låg lågt i sin bedömning pga att en del hästar redan är kvalade till finalen via kvalitetsbedömning men här kom de inte högre än 6;or och 7;or på bedömningspunkterna. Upplevde även liten skillnad mellan poängsättningen, en riktigt rörlig häst fick i princip samma poäng som en mkt medioker häst. Tycker att verkar vara svårare att ta sig till final via kval än kval.bed?!?

Noa

Håller med dig! Vet du hur många som blev kvalade till final och vilka?

Noa

Nej, jag har ingen stenkoll. Vi såg inte klart alltihop, när vi åkte tror jag bara 4 st var direktkvalade (kan det stämma?).

Jag såg endast ett sto e. Briar som kvalade vidare och vet faktiskt inte om någon annan. Tror även att det var någon tidigt på morgonen men vet inte vem.

Noa

Hjälpte till med "våra" fyraåringarna på kvalitetsbed. på grevagården. Alla fick diplom.

Sagitarius vann (hjälpte till att rida in den hästen:love:) och åker till finalen. P har precis kommit igång och det vore elakt att pressa honom när han varit så duktig, så han får vila istället. Sedan vet jag inte hur det blir med Kalle. Hur är kvalreglerna när man går via kvalitetsbedömning?

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter UVM-stoet Emmylou ser ut att vara mer än redo att försvara sin Breederstitel från förra året. På fredagen vann hon 7-åringarnas kval på...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka