kuvert med tryck

ameo

Trådstartare
Moderator
Ponera att ett företag eller en förening vill trycka sin adress och logga på kuvert.
Finns det några regler som styr hur detta får se ut? Förutsatt givetvis att det inte täcker hela kuvertet - man bör ju åtminstone kunna se den skrivna adressen till mottagaren...

Tror inte det finns så strikta regler?

Jämför med all adresserad reklam du får. En del av kuverten är verkligen fulla av motiv.

Ponera att ett företag eller en förening vill trycka sin adress och logga på kuvert.
Finns det några regler som styr hur detta får se ut? Förutsatt givetvis att det inte täcker hela kuvertet - man bör ju åtminstone kunna se den skrivna adressen till mottagaren...

Jag har läst någonstans att det helst inte ska vara en röd rand längst ner eller längst upp på den sidan av kuvertet som porto och adress sitter, men det är ganska gamla uppgifter och jag vet inte om det är aktuellt längre. (Det hade kanske något med begränsning pga maskinell avläsning att göra?)

Annars: fråga posten!
Det skulle vara intressant att veta :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 218
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka