Cilva

Trådstartare
Har på flera olika ställen läst om att man kan införskaffa en kuskkil att sitta på för att komma lite högre upp. Detta är något jag skulle behöva då min ena rockard är mkt låg och jag får anstränga mig för att se bra. Så var kan jag köpa en kuskkil?

Passar även på att fråga vad jag kan göra åt att skaklarna på nämnda vagn "hoppar" runt i lite högre hastighet. Det är en loksele som jag har seltungor+pinnar till. Det skulel nog bli bättre med skakelremmar ist men det känns för osäkert. Har inga draglinor, än. Kan det ananrs hjälpa, isf får jag sätta fart på den som ska svetsa svängel åt mig. Draglinjen är inte bruten utan övergår från draglädrena fint till skaklarna. Tips?

Sv: Kuskkil

Cilva!
Jag har inga tips, men samma fundering ang. kuskkil!
Jag undrar om inte någon (Nora?? Snigelfarmor??) byggt en förut.
Har en vagn med helt rakt säte, och när jag körde med den för första gången förra helgen fick jag ont i ryggen som sjutton. Sitter annars som en hösäck ;) på en halmbal när jag kör den gamla vagnen. Ryggen känns prima :angel:
Ser fram emot tips på hembygge!
Lotta

På tidaholmsvagnar finns det kuskkil att köpa iaf.

Känner igen det där. Föredrar min Grafströms rockard men den funkar inte med lokselen.

Tack! Fanns tyvärr ingen bild på den på hemsidan men jag får kontakta dem.

Göra själv? Att köpa kostar några hundralappar ( 400-800)

Mdf-board och skumgummi, kanske nåt snyggt konstlädertyg? Klart!

Jag har snett säte så jag behöver ingen kuskkil, och för min egen del är jag inte så förtjust i dem heller eftersom jag har så korta ben att jag mest får träningsvärk av kuskkilar på ex en gigg :) Glad för min rockard, Custombuilt!

Har funderat på det men tror inte att jag får ihop det riktigt bra. Bra och hållbart tyg är dyrt.

Hur hård stoppning är det förresten överlag i dem?

Liknande trådar

Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 851
Senast: -Catherine-
·
E
Körning Hej! Fick för ett tag sedan köpt den här rockarden för en spottstyver, tänkte jag kunde använda den till inkörning av mitt sto. Som ni...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: Elviramax
·
Körning Jag tycker det är konstigt att när det gäller sadlar, täcken etc - då får det kosta hur mycket som helst. Jag menar - bara ett bra...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka