Kursfundering.. ?

K

Kraziva

Jag funderar allvarligt på att åka på en eller ett par kurser med olika tränare i sommar, bla Bent.

Dock, pratar han svenska, eller måste jag ha med mig en ordbok och med jämna mellanrum skrika "HOLD YOUR HORSES BENTY, i've got to, err,.. slå upp det ordet, you just said" ;) :banana: :banana:

Skämt å sido Hur tycker ni det funkar med utländska tränare (även om nu han är svensktalig så lär väll tysk-brytningen försvåra det hela för en värmlänning som mig)
får ni ut lika mycket av undervisningen, dvs är kroppsspråket viktigt för en tränare?

Jag vet inte riktigt vad meningen med tråden är/var. Men det skall bli intressant å se om ni kommer på några svar :crazy:

//Johanna som var på Judas Priest igår och är yr i mössan.

Sv: Kursfundering.. ?

Finns det verkligen ridplatser kvar på Bentkurser? :confused:

Jag har varit med på en kurs som deltagare till fots, och jag har besökt Stenegården ett antal gånger på sommarakademi och offentlig träning, men jag som är skåning har aldrig haft svårt att förstå vad Bent talar om.
Mestadels har han talat engelska.

Immer

Det har jag ingen aning om. Jag tänkte bara ta med mig apostlahästarna dit ;)
Vad bra. Men ni skåningar verkar ju förstå va de flesta säger, iom att ni förstår skånska ;) :devil:

Jag får väl fila på engelskan tills sommaren då.

Bent brukar alltid fråga om det är någon som vill ha det på engelska. Då är det bara att hojta till. Sen brukar man få påminna honom om att hålla sig till engelska emellanåt för han halkar in på danskan väldigt lätt.

Jag, som kommer från bohuslän, har aldrig haft problem att förstå honom. Dock vet jag att ume-borna som var på hans kurser hade problem till och från att förstå honom.

Jag red för många år sedan för en fransk tränare - och min franska begränsar sig till de två-tre år fransk-undervisning som jag lyckades tillägna mig i högstadiet för "typ hundra år sen". Han hade med sig en svensk "tolk" - men redan första passet insåg både han & jag att det funkade bättre utan tolken eftersom det ändå var begripligt konstigt nog (efter en liten stund), vissa ord, kroppsspråk och en gemensam önskan att förstå varann övervann språkförbistringarna. Det är alltjämt ett av de bästa träningsminnen som jag har trots att det är snart 10 år sen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka