S

stall_Tokarp

Jag gör mitt projektkarbete nu (i 3:an) i form av en kür till musik som jag själv spelar. Jag undrar om det är någon som har några tips, stora som små, som kan hjälpa mig med det här?
Mest ifråga om vad som kan göra den lite lite bättre.
Vore jättetacksam för många svar :D
Myran

Sv: Kür!

Har du film på hästen som du ska göra programmet och musiken till? Det underlättar nämligen! Jag brukar ägna mig åt att lägga till musik till en lyckad tävling bara för skojs skull (inte ett kür-program då alltså!).
Fokusera mycket på takten i musiken så att hästen verkligen rör sig i takt.
Om hästen rör sig segt och långsamt kan du väga upp det med en lite mer energisk musik och tvärt om.
Övergångarna är superviktiga för ett bra resultat. Försök att kanske ha något "basljud" som är den samma från musik 1, genom övergången och till musik 2. Då låter det bäst.:)
Jag tycker även att det blir bäst om man har ett tema genom hela programmet. Så att man inte börjar med tex klassiskt och sen lite rock och sen lite... etc:p
En lite vågat drag som jag också brukar tycka kan bli väldigt bra är om man vågar ha lite piggare musik i skritten istället för det gamla vanliga sävliga som de flesta har:p

Lycka till med ditt projekt!

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 239
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 816
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar