Sv: Kür
Nej, det sägs ju att sång inte är att rekomendera men utvecklingen säger inte rikitgt det samma.
I bla Ankys vinnar kür så har hon ju lite egensjungen sång med. Väldigt lite iof men ändå...
McDonald hade ju jättemkt (alltså förhållandevis
) sång med i sin senaste otroligt populära kür.
På vanlig nivå så blir det oxå mer och mer vanligt att man hör sång (från att ha varit helt bannlyst).
Jag har bla genomlidit en kür med "flickorna från Småland" med sång!!! Men den placerade sig...
Har även hört flera andra bla på den senaste tävlingen jag var på så var det en av lärarna på Flyinge som i sin kür red till indiansång. Hon placerade sig oxå.
Så kontentan av det hela är att det börjar bli allt mer vanligt med sång. Och det har inte iaf hittills verkat inverka negativt på betyget.
Men att märka är ju då att det oftast handlar om kortare strofer som i Debbie McDonalds fall. Men jag har som sagt hört en hel kür med sång som placerade sig!
Personligen så är jag inte så förtjust i det. Ska det vara så ska det vara ytterst lite tycker jag. Men jag kan se en poäng i det när man gör som Debbie och ger en liten extra hint genom att även ta med lite text.