Kür - Riktlinjer

HendrewenPrince

Trådstartare
Vart finns riktlinjer och bestämmelser för kür-programmen?

Hittar detta dokumentet på Ridsportförbundet, men det är ju inte särskilt utförligt. Finns det något annat som man kan hitta? Eller typ själva protokollen som domarna har när de dömer?
http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_2207/ImageVaultHandler.aspx

Som t.ex hur lång behöver en öppna vara för att den ska betygsättas? Hur många byten behöver man göra i vart 4:e för en bedömning (UR-kür)?

Tacksam för hjälp:)

Sv: Kür - Riktlinjer

Kür-"programmen" finns bland dom vanliga dressyrprogrammen på ridsports hemsida, är det dem du menar?

Liknande trådar

Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805
Distans Hej Tävlingsterminen för distansritter 2010 är klar och finns på ridsportförbundets hemsida. Bara att börja planera! Här är länken...
Svar
12
· Visningar
2 360
Senast: movgli
·
Dressyr Har kikat igenom nya TR som hastigast, tänkte om vi kunde ha en tråd om de nyheter och ändringar som kommit till. Lade särskilt märke...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 247
Senast: workahlic
·
  • Låst
Dressyr Om man har specifika frågor när det gäller vad som gäller på dressyrtävlingar, så finns numera TR på Ridsportförbundets hemsida. TR II...
Svar
0
· Visningar
1 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka