Kungsgran som luktar illa

zoller

Trådstartare
Vi köpte en Kungsgran idag, det är första gången vi har en Kungsgran.
Men den luktar riktigt illa, påminner om avgaser! Ska de vara såhär? och hur länge ska man behöva stå ut? Hur vet man om en gran är angripen av mögel?

vad jag vet ska de inte lukta illa.
Men mögellukt skiljer ju en del från avgaser.. Försök känna om lukten kommer från barren eller själva stammen?
Hur transporterade ni hem den?
Kan den ha transporterats på något "avgasigt" lastbilsflak kanske, men det borde vädra ur kvickt..

Men den luktar riktigt illa, påminner om avgaser! Ska de vara såhär? och hur länge ska man behöva stå ut? Hur vet man om en gran är angripen av mögel?

Är inte kungsgranar väldigt hårt besprutade? Kan det hjälpa om ni duschar den några gånger?

Aldrig varit med om. Vi har alltid kungsgranar och de luktar - gran.

vad jag vet ska de inte lukta illa.
Men mögellukt skiljer ju en del från avgaser.. Försök känna om lukten kommer från barren eller själva stammen?
Hur transporterade ni hem den?
Kan den ha transporterats på något "avgasigt" lastbilsflak kanske, men det borde vädra ur kvickt..

Lukten kommer mer från barren. Den åkte bil hem.
Tack och lov har lukten släppt lite nu, hoppas den släpper helt annars åker den ut. Ska prova stoppa den i duschen en sväng och se om de hjälper.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
745
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: Zacci
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ...inte! Först gick värmepannan åt skogen. Vi har kört med elpatron sen dess och väntar på okej för att ta lån. Det går långsamt. Eller...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: et_flickan
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka