Kulorna nere - när?

Milene

Trådstartare
När bör testiklarna ha vandrat ner i pungen på en unghingst / hingstföl?

På min sjumånaders kille finns fortfarande inget...:crazy:

Nån som vet?

Sv: Kulorna nere - när?

När bör testiklarna ha vandrat ner i pungen på en unghingst / hingstföl?

På min sjumånaders kille finns fortfarande inget...:crazy:

Nån som vet?

Oj, det är väligt olika. Men jag köpte min unghingst sommaren 2009 då var han drygt ett år och hade bara en kula nere, jag väntade ett bra tag på att den andra skulle "vandra ner" det hände i Feb 2010 då kastrerade jag honom. Då var han 1 1/2 år gammal. Tror jag läste/hörde någonstans vid den tidpunkten att kulorna ska ha vandrat ner före tre års ålder..:crazy: vet dock inte om det stämmer..

Jag har hört att islandshingstar generellt är senare än andra raser.

jag kastrerade min islandskorsning när den var exakt 1 år. då var dom nere i alla fall :)

Mellan 1 och 2 år brukar de trilla ner, den ena kastrerades när han var 20 månader och den andra ganska precis på 2 år. De är i min ägo, sedan har jag en tredje som bytte ägare och kastrerades vid 3 men kulorna kom tidigare.

Tackar alla för svar! Känns som jag kan lugna mig ett tag då innan nåt behöver vara galet.

Hejs svejs i halkan!

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Askur2017
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 247
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka