Är jag en gnällig skitstövel?
Ja,delvis
Jag ska kanske utveckla mitt svar lite,det ska inte kosta hanhundsägaren något,att köra på AI är mycket vanligt utomlands så där är jag mycket öppnare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja,delvis
Jag ska kanske utveckla mitt svar lite,det ska inte kosta hanhundsägaren något,att köra på AI är mycket vanligt utomlands så där är jag mycket öppnare.
Ja förutsättningen ska ju vara att man tror på kombon.Hade det handlat om en blodsmässigt/egenskapsmässigt väldigt värdefull hund hade jag kanske tänkt annorlunda, men den här hunden har 159 syskon på pappans sida...
Jag är väl inte emot inseminering om det är av vettiga skäl. Hanen skadad, bor väldigt långt bort osv - men är tiken parad och gått tom, haft skumma löp mm så känns det som något annat strular och då skulle jag inte inseminera. Bättre då dom gör en rejäl undersökning på vad som felar (bakterieinfektion osv).Rätt eller fel tråd? Vad säger ni om insemination? Tiken är tydligen svårparad (inte ovillig) för hanarna (4 olika) har varit måttligt till ointresserade och trots lyckade hängningar på två olika löp med två olika hanar har hon inte blivit dräktig.
Jag har fått förfrågan på att lämna sperma, och har efter lite funderingar tackat nej... Det handlar dels om en kompromiss på ett område som jag tycker är viktigt (parningsvilja/förmåga) dels om väldigt mycket arbetstid och pengar som ska ut för min del. Dessutom ett regelbrott även om dispensen går igenom, eftersom hundarna ska ha visat att de kan få avkomma på naturlig väg innan de får dispens (en regel som de verkar skita i fullständigt).
Rätt eller fel tråd? Vad säger ni om insemination? Tiken är tydligen svårparad (inte ovillig) för hanarna (4 olika) har varit måttligt till ointresserade och trots lyckade hängningar på två olika löp med två olika hanar har hon inte blivit dräktig.
Jag har fått förfrågan på att lämna sperma, och har efter lite funderingar tackat nej... Det handlar dels om en kompromiss på ett område som jag tycker är viktigt (parningsvilja/förmåga) dels om väldigt mycket arbetstid och pengar som ska ut för min del. Dessutom ett regelbrott även om dispensen går igenom, eftersom hundarna ska ha visat att de kan få avkomma på naturlig väg innan de får dispens (en regel som de verkar skita i fullständigt).
Rätt eller fel tråd? Vad säger ni om insemination? Tiken är tydligen svårparad (inte ovillig) för hanarna (4 olika) har varit måttligt till ointresserade och trots lyckade hängningar på två olika löp med två olika hanar har hon inte blivit dräktig.
Det tycker jag inte. Jag hade tackat nej om jag hade fått samma fråga under de premisserna. Känns ju som att något är fel tänker jag och då ska man inte göra det på konstgjord väg tycker jag.Rätt eller fel tråd? Vad säger ni om insemination? Tiken är tydligen svårparad (inte ovillig) för hanarna (4 olika) har varit måttligt till ointresserade och trots lyckade hängningar på två olika löp med två olika hanar har hon inte blivit dräktig.
Tjosan - nu börjar väntan då
Japp! Hon är alltså parad en gång igårkväll och en gång idag. Tror ni det är dumt att tävla med henne på söndag?Tjosan - nu börjar väntan då
Japp! Hon är alltså parad en gång igårkväll och en gång idag. Tror ni det är dumt att tävla med henne på söndag?
Det är ingen fara med häst heller,stress ska udvikas på dom från dag 20-ca40 om dom ens blir stressade.Hade hon varit häst så hade jag inte tävlat, men jag jag vet inte hur det är med stress och hundar rörande dräktighet?
Får du tävla fast hon löper så tävla på bara.Japp! Hon är alltså parad en gång igårkväll och en gång idag. Tror ni det är dumt att tävla med henne på söndag?
Och det skulle stå avlat på tävlingshästar.
Dobbis som avlat tävlingshästar (även dag 20-40)
Äh, min hund lever som vanligt oavsett parning eller inteJapp! Hon är alltså parad en gång igårkväll och en gång idag. Tror ni det är dumt att tävla med henne på söndag?
Får du tävla fast hon löper så tävla på bara.
Hade hon varit häst så hade jag inte tävlat, men jag jag vet inte hur det är med stress och hundar rörande dräktighet?