Äh, min hund lever som vanligt oavsett parning eller inte
Ja, jag är bara en aning nojig - tar ju ett år innan jag kan testa igen om det inte tar sig nu
Men det lutar åt att hon får hänga med på söndag faktiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, min hund lever som vanligt oavsett parning eller inte
Skulle du sluta jobba o träna om du var nyknullad för att du kanske hade blivit med barnJa, jag är bara en aning nojig - tar ju ett år innan jag kan testa igen om det inte tar sig nu
Men det lutar åt att hon får hänga med på söndag faktiskt!
Skulle du sluta jobba o träna om du var nyknullad för att du kanske hade blivit med barn
I vallhundsvärlden är löp knappt att betrakta som en störning. Den hanhund som släpper fåren för att nån löper i närheten är inte värd sitt namn som BC Löptikar vistas på tävlingsplatsen precis som alla hundar, men används inte för att ställa ut fåren.
Just stress är jag inte så orolig för, hon blir inte mer upphetsad av en vallhundstävling än en skogspromenad. Däremot är det ju en inte helt oansenlig fysisk ansträngning att gå en stor ik2-bana...
I vallhundsvärlden är löp knappt att betrakta som en störning. Den hanhund som släpper fåren för att nån löper i närheten är inte värd sitt namn som BC Löptikar vistas på tävlingsplatsen precis som alla hundar, men används inte för att ställa ut fåren.
Just stress är jag inte så orolig för, hon blir inte mer upphetsad av en vallhundstävling än en skogspromenad. Däremot är det ju en inte helt oansenlig fysisk ansträngning att gå en stor ik2-bana...
Tack!!Hade hon varit i 3:e veckan hade jag inte tävlat. Det är då äggen fäster i livmoderväggen och då bör dom ta det lugnt. Jag är övernojig och lyfter in och ut i bilen, hon får inte leka med andra hundar under den veckan.
Men nu är din tik nyparad och då hade jag kört på med tävlingen!
Jag funderade precis på det nu när jag läste tråden. När äggen faktiskt fäster för det känns ju rätt logiskt att ta det lugnt just då. Man vill väl inte riskera att kroppen får för sig att "nä, några valpar finns det inte tid för nu".Hade hon varit i 3:e veckan hade jag inte tävlat. Det är då äggen fäster i livmoderväggen och då bör dom ta det lugnt. Jag är övernojig och lyfter in och ut i bilen, hon får inte leka med andra hundar under den veckan.
Men nu är din tik nyparad och då hade jag kört på med tävlingen!
Fast det funkar inte så,det är stress som kan ställa till det,så är djuret vant till att tävla o träna då fortsätter man med det,är den van vid att ligga o päsa i soffan då låter man den göra det.Jag funderade precis på det nu när jag läste tråden. När äggen faktiskt fäster för det känns ju rätt logiskt att ta det lugnt just då. Man vill väl inte riskera att kroppen får för sig att "nä, några valpar finns det inte tid för nu".
Härligt med såna valpköpare som ställer upp så!Jaha, jag hoppar in här på ett hörn.
Åker strax iväg för att hämta upp en (förhoppningsvis) höglöpande tik för att sen åka vidare till hanen. Uppfödare och "tikägare" upptagna på annat håll så då får gammal valpköpare ställa upp
Vi får se om det är dags idag men oavsett så blir det dejt imorrn också. Inatt får hon bo hos mej. Kan bli lite pusslande med mina egna tikar men det får helt enkelt lösa sig
Kuskat runt i över 30mil i em över halva Småland men inte blev det nån parning för det
Halvdant försök men hanen sa att det inte var dags. Ny dejt imorrn!
Tacksamt är det. Eller inte
Karla säger att hon är dräktig och att valparna måste födas upp på dillchips.
Karla säger att hon är dräktig och att valparna måste födas upp på dillchips.
Brihanna hälsar Karla att supervalpar inte görs på dillchips utan på smörpopcorn.