Kul i sommar?

svea

Trådstartare
Vad ska ni göra för något kul hästigt i sommar? Tänkte det kunde vara kul med en tråd om det för att få tips, eller kunna stämma träff!

Själv ska jag inleda min "hästsommar" nästa helg med att åka till fastlandet. Dels ska jag gå på den fina utställningen av hästfoton på Kulturhuset, och på lördagen är det lusitanodag i Västerhaninge.

Sen har jag tänkt vara på fastlandet över midsommar, funderar lite på att åka på SM i dressyr och titta någon av dagarna. Nån mer som ska dit?

I början av juli har vi olika programpunkter på temat "Vikingahästens år" i länsmuseets regi, och där ska jag vara med lite.

Och så vore det väl f-n om jag inte efter tolv år på denna ö skulle kunna komma mig för att åka upp till Fårö och rida på stranden! :eek:

Sv: Kul i sommar?

Verkar ju hända hur mycket som helst nu i maj-juni, som jag självklart missar....

Jobbar ganska mycket i juni, men är ledig i juli och första veckan i augusti. Ska läsa alla böcker man annars aldrig hinner läsa.

Sista veckan i juli ska jag ner till Camargue och ha det mysigt. Ska ner och checka läget inför jag ska ner "på riktigt" ;) nästa år.

19-21 augusti kommer det vara en väldigt intressant kurs nere i Skåne (nära Kristiandstad). Nämligen camargue-ridkurs med introduktion till alla delar (maniabilité (dressyr/trail), lekar (fånga bukett, plocka apelsin etc), arbete med tjurar osv). Ska bli väldigt kul att komma iväg och träffa fler i Sverige som är intresserade av Camargue och har uppfödning här hemma.

Juli är öppet för mig att träffa folk att snacka och ha det trevligt med. Dock kommer jag nog inte ha möjlighet att åka iväg med pålle (ingen bil troligtvis).

Blä vad praktisk när allt finns inom räckhåll så där :p Inte Camargue kanske..
Bor man i Norrland är man lite utanför de stora grejorna.. Jag skulle vilja åka på kurs eller läger med kusen men bara transporten skulle kosta lika mycket som kursen :p

Totola skrev:
Blä vad praktisk när allt finns inom räckhåll så där :p Inte Camargue kanske..
Bor man i Norrland är man lite utanför de stora grejorna.. Jag skulle vilja åka på kurs eller läger med kusen men bara transporten skulle kosta lika mycket som kursen :p

Kan ni inte samla ett gäng och göra något kul ihop på Norrlandsvis. Eller snarare något kul på nära håll. Är man några stycken brukar det ju bli skoj.

Själv ska jag till Italien med familjen, men väl hemma direkt rida AR-kurs och två veckor senare islandskurs. I augusti blir det kurs igen.

OA

Jodå, faktiskt så brukar dom ha en "islandsträff" eller vad man ska kalla det i stallet där jag har hästen där det är en massa människor som brukar samlas och ha lite roligt. Synd att jag inte har islandhäst ;) Men jag tror nog att vi får vara med ändå.. Perfekt att det är i samma stall och allt! Men det förstör poängen lite att åka iväg och ha roligt med sin häst. Vi vill ju ha lite miljöombyte :) som substitut till tävlingar.

true_blue skrev:
Ridled Sörmland är ett alternativ!

Den har jag varit inne på nätet och kollat. Drömsemester att fara dit. Det verkar vara flera smarta "slingor" så att man kan komma fram där man startade. Och trevligt boende längs vägen. Har du ridit på leden?

OA

planerat är
*sommarjobba så jag får ihop pengar till ny sadel,vagn eller diverse saker
*FALSTERBO =)
*konsert med Lena PH,Magnus Uggla å DARIN :love:
*landet me kompisarna
sen lär det ju dyka en massa annat skojj :P

Jobba med hästar( rehabilitering), kurs med häst för K.R. i centrerad/ AR ridning, och ev planera om jag kommer in till skola i höst!!!!
Annars tycker jag att dagarna är fullsatta med div saker ;) Och det kan ju alltid dyka upp andra spännande saker!
Men jag håller mig nog i Sverige i år!
Jaså, Kristianstad!! Där bor ju jag!

Då får vi se till att ses då! Eller ännu bättre, anmäl dig till kursen ;) Måste säga att jag inte får något ekonomiskt om du är med, bara trevligt sällskap (hoppas jag :D :angel: ).

Då får du en mini-Frankrike-semester för budget-pris ;)

Jag ska fara och jobba i södra spanien i ett halvår framöver, kan bli riktigt kul...
får skicka varma soliga kort till alla som är kvar i kyliga sverige så där lagom i november :devil:
Det lär bli mycket mocka, städa i stall och förhppningsvis mycke rida.

Vad kostar det? datum? tid? Och vad heter platsen?
Finns det någonstans man kan läsa om det?

Jag ska åka på ett par ett par kurser hemma hos mina tränare tillsammans med goda vänner. Då rider vi två pass om dagen, äter god mat (helst grillat :d ), dricker gott och skrattar mkt.
Vi bor på deras fina gård på landet, i deras elevhem. För mig som storstadsbo är ju bara det underbart, att bo på landet. För att inte tala om att bara kunna gå ner till sin älskling i stallet när som helst! :love:
I övrigt blir det inga större förändringar i hästeriet, annat än några dopp i Mälaren.

Jag har faktiskt inget inbokat än, men jag funderar på att ordna hemma-hos-ridning en dag i juli, om jag hittar tillräckligt med framkomliga roliga vägar (dumma Gudrun!). Och någon turridning tillsammnas med mamma eller kompisar blir det säkert. Det är alltid kul att rida på nya ställen, om inte hästhållningen är dålig.

Jag glömde att mamma anmält mig och Askja till en tvådagars ridkurs i augusti.

Men va kul det låter!
Men hur skiljer sig det från akademiskt?
Rider du själv din häst enligt detta sätt?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 495
Senast: tuaphua
·
Träning Min lille gris gick vidare till finalen för treåringarna och den ligger 29-30 september. Då jag hade tänkt att han skulle börjat sin...
Svar
15
· Visningar
1 342
Senast: Knut
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 802
Senast: zoowie
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama