kuddar, kuddar, dessa kuddar

emlem

Trådstartare
Jag och min familj har helt olika syn på hur kuddarna ska arrangeras i sängen. Jag vill ha 2 ordentligt platta kuddar som läggs ovanpå varandra med tillhörande grop i för huvudet vilket gör att huvudet praktiskt taget ligger på madrassen och handen som ligger mellan kuddarna. På sidan har jag en medeltjock kudde för att inte daska handen i nattduksbordet.
Alla andra ska ha stora tjocka, spärrbalongsliknande kuddar och tycker att jag ska skaffa riktiga kuddar ist för dedär sladdertrasorna:cautious:

Vad har ni för preferenser när det gäller kuddar?

Jag har fyra kuddar i min säng, två sånna sladdertrasor som du har och två lite rejälare. Brukar sova med huvudet på en ordentlig kudde och så håller jag om en sladdertrasa som jag kör in ansiktet i. Den andra sladdertrasan ligger på andra sidan och väntar tills jag vänder på mig. Den fjärde kudden den är nog mest utfyllnad :D

Jag har alltid velat ha stora tjocka kuddar men har nu fått kapitulera eftersom min kropp börjat säga ifrån... Har tröttnat på att vakna med ont i nacke/axlar/skuldror och har börjat använda en kudde som sjunker ihop och bildar en grop för huvudet.

Jag har en stabbig horribel tempurkopia från IKEA. Det är tyvärr den enda som inte gör att jag vaknar med skallevärk. Har två slaskiga dunkuddar också, en till hunden Fridolf på min högersida och en till Boss på vänstersida ;)

Jag har testat tempur och de gav mig fruktansvärd huvudvärk, kanske för att jag ligger på sidan. Sov borta hos en kompis med dunkuddar och det var halvt omöjligt, dunet prasslade och kuddarna luktar pippigås annars var de mjuka å goa

Har alltid två. I understa har jag stoppat två av de billigaste, tunna från Ikea i ett örngott, överst en halvtjock i mikrofiber eller liknande.

Avskyr dunkuddar, när man vaknar är ju allt dun i fel ände och sovställningen är allt utom ergonomisk.

Är lite av en säng-nazi, alla kuddar måste ligga rätt, lakanet sträckt, bäddmadrassen får inte vara nerhasad, och täckena får absolut inte ha hasat ner i påslakanen. Brukar till och med sätta i säkerhetsnålar för att hålla dem på plats.

Jag har underst en sladdrig sak, sen en tjockare som ligger en bit ner och sen en nackkudde från IKEA som jag har upp och ner lite högre upp. Detta gör att axeln/överkroppen lyfts upp lite och nacken böjs inte så mycket.

Jag har varit extremt petig med mina kuddar sen jag var liten. Mina föräldrar var ute mitt i natten och letade efter försvunna kuddar då jag var otröstlig utan dem :o

Idag har jag en hyffsat fast dunkudde och en lite sladdrigare med någon form av syntetmaterial. Vill ha fluffiga kuddar som går att knåda om och forma som jag vill ha dem. Och de ska vara SVALA när jag går och lägger mig. Det är nästan viktigare än något annat :p

Jag har 4-5 stycken, två under huvudet, en under tuttarna, en-två stycken att ha armen på. Gärna fluffiga men inte för stora!

Jag har två härliga och fluffiga dunkuddar (inköpta innan inslaget om gäss som plockades levande kom, idag skulle jag vara mer försiktig med att köpa dun) som ligger delvis på varandra. Sambon däremot har fem kuddar som ligger lite hullerombuller och det blir att jag ligger rätt mycket på dem också eftersom vi sover nära varandra.

Jag har en kudde, i nåt fibermaterial som formar sig efter huvudet. Har testat att ha flera , testat andra men det är bara just den kudden som funkar utan att ge mig smärta.

Jag har två platta, sladdriga och knöliga syntetkuddar. Fluffiga kuddar, nej fy! Älskar mina enligt alla andra utslitna kuddar. Jag somnar på mage med armarna under kudden. Och jag måste kunna flytta runt stoppningen och göra en grop för huvudet. Annars går det ju inte att somna.

Jag har en kudde, en platt och sladdrig sak. Den är till för att flytta på när jag ska sova. Kan inte riktigt begripa hur man kan sova med nacken vriden halvt ur led för att man pallrar upp huvudet i någon märklig vinkel. Jag sover platt och rakt (åt alla möjliga håll och kanter, jag rör mycket på mig i sömnen).

Däremot vill min hund gärna ha kudde, men han brukar nöja sig med att använda mig. Han blir lite missnöjd med att jag sparkas så förbaskat, men det är tydligen värt det ändå...

Jag har 4-5 stycken, två under huvudet, en under tuttarna, en-två stycken att ha armen på. Gärna fluffiga men inte för stora!

Hur...? Va...? Men... Vadå? O_o

Hur sover du, människa?! :rofl:

Vi har 5 kuddar i sängen, sambon använder 4 av dom. Dvs dom nya fluffiga, jag blir galen om han tar min sladderkudde! Jag sover på mage med ena armen under kudden, och borrar ner huvudet i "gropen". Sover jag på tjocka kuddar så brukar jag vakna med nackspärr :wtf:

Tror jag har typ 15 kuddar i sängen just nu :angel: Både tunna sladderkuddar, spärrballonger, spärrballonger som är så mjuka att det är som att ligga på en tunn sladderkudde, osv osv osv. Vad jag föredrar går i perioder så jag skulle aldrig kunna nöja mig med 1-3 kuddar av en sort bara, fy! :p

För mig räcker det gott med en väldigt fluffig men minst lika mjuk så huvudet ligger nästan på madrassen men det är lite ombonat runt om.

Jag sover alltid på sida i fosterställning och har 5 kuddar till sambons förbannelse. En under huvudet, en sån som formar sig efter kroppen, men en lite mjukare variant än Tempur. En på vardera sida om huvudet för den armen (armen som hamnar ner mot madrassen liksom) som är åt just det hållet. för att kunna luta armen mot och inte översträcka eller böja så armen domnar. (hade en förut som jag meckade runt med, men det blev lättare med två) En mellan knäna för att inte få ont i höfterna. Och så har jag en kramkudde, som jag har framför mig för att inte armen som är uppåt inte ska vikas framåt vid axelleden, då domnar hela armen på mig. Dessutom har jag en filt på vardera kudden vid sidan av huvudkudden. Detta för att kunna stoppa in armen under om den blir kall och värker på natten. Iom att handen hamnar en bit ovanför skallen vill jag inte dra upp täcket, då det skulle täcka hela huvudet på mig.

Har jättesvårt att sova borta, speciellt om det bara finns en sladderkudde. Då får jag ta hela min packning o vika kläder som kuddar. Om jag INTE har avlastning för armar o höfter så vaknar jag efter en halvtimme med massiv värk.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 777
Senast: Dino
·
Gravid - 1år Anonymt konto för att beskriva min situation. Jag är gravid. Otroligt nog, jag borde inte kunna bli det. Haft dubbelsidig svår...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 208
Senast: vallhund
·
Äldre Vi har en 160 cm madrassbotten med enbart en tjock 160 cm bäddmadrass på. Nu har bäddmadrassen gjort sitt och vi ska skaffa en ny. Men...
Svar
4
· Visningar
4 438
Senast: BuenoBull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama