kuddar, kuddar, dessa kuddar

Jag har en tunn, billig kudde från Ikea. That's it. Sover jag borta/på hotell och det bara finns tjocka kuddar hämtar jag en handduk som jag viker några gånger och har som kudde.

Jag har tre kuddar i min säng, mjuka fluffiga och lagom tjocka. 2 ligger bredvid varandra och den tredje ligger ovanpå i skarven mellan de 2 understa och sover jag borta så blir jag oftast smått galen på att ha 1 kudde som oftast är antingen alldeles för kompakt eller alldeles för sladdrig :cautious: och det värsta av allt för mig att hitta i gästsängen är dunkuddar/duntäcke :nailbiting:

Tempurkudde och en rejäl dunkudde. Men jag sover bara på Tempurkudden. Emellanåt behöver jag en kudde mellan knäna när jag ligger på sidan, för höfterna.

Tempurmadrass under - ljuvligt.

Jag har två kuddar, en fluffig med dun och en ganska fluffig med syntetfyllning.

Jag somnar gärna i skarven mellan kuddarna. Älskar dessutom känslan av att sjunka ner i kudden :love:

De ska vara svala och uppfluffade när jag går och lägger mig. Därför är det bra med två, efter några timmar byter jag sida och får då en sval och fluffig kudde :D

(Sover på rygg och på sidan, aldrig på mage.)

(Just nu är jag gravid och har kuddar lite överallt.)

Jag har två dunkuddar bredvid varandra i botten. Och en sen billig kudde från Ikea över i mitten. Över huvudet bakom min kudde så ligger min hund utbredd och sover.

Jag har två låga kuddar ( syntet) och sambon har två tjockare med lite mer massa i. Sover mest på mage eller sida och byter friskt mellan kuddarna för att alltid ha en sval sida.

Jag har fyra kuddar, två tjocka och två halvtjocka. När jag sover själv har jag en på varje sida om mig och de andra två längs huvudgaveln. Jag rör mig mycket, så det är därför jag har mina "murar", för då ligger jag mer still och slipper vakna av att jag håller på att trilla ut ur sängen.

Jag har två kuddar, en fluffig med dun och en ganska fluffig med syntetfyllning.

Jag somnar gärna i skarven mellan kuddarna. Älskar dessutom känslan av att sjunka ner i kudden :love:

De ska vara svala och uppfluffade när jag går och lägger mig. Därför är det bra med två, efter några timmar byter jag sida och får då en sval och fluffig kudde :D

(Sover på rygg och på sidan, aldrig på mage.)

(Just nu är jag gravid och har kuddar lite överallt.)

Åh en like! :D

Har alltid två. I understa har jag stoppat två av de billigaste, tunna från Ikea i ett örngott, överst en halvtjock i mikrofiber eller liknande.

Avskyr dunkuddar, när man vaknar är ju allt dun i fel ände och sovställningen är allt utom ergonomisk.

Är lite av en säng-nazi, alla kuddar måste ligga rätt, lakanet sträckt, bäddmadrassen får inte vara nerhasad, och täckena får absolut inte ha hasat ner i påslakanen. Brukar till och med sätta i säkerhetsnålar för att hålla dem på plats.
Jag syr ihop hålen lite, i påslakanen så att inte täcket åker ut.
Har gummiband som håller fast underlakanen. Rena dödsfallen att fästa dem, men väl på plats så är det ständigt slätt och fint.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 777
Senast: Dino
·
Gravid - 1år Anonymt konto för att beskriva min situation. Jag är gravid. Otroligt nog, jag borde inte kunna bli det. Haft dubbelsidig svår...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 208
Senast: vallhund
·
Äldre Vi har en 160 cm madrassbotten med enbart en tjock 160 cm bäddmadrass på. Nu har bäddmadrassen gjort sitt och vi ska skaffa en ny. Men...
Svar
4
· Visningar
4 438
Senast: BuenoBull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.