Krympa jeans?

AnnaJL

Trådstartare
Fick hem ett par jeans jag beställt, som visar sig vara aningen för stora. Har redan rivit bort prislappen (såklart:grin:) men de kostade nästan ingenting så det var väl skitsamma egentligen, men de är ju så fina!

Kan man krympa dem på nåt sätt? Nu för tiden tycker jag inte att kläderna krymper även om man råkar vrida upp graderna i tvätten lite extra...
 
Sv: Krympa jeans?

Jag brukar krympa jeansen med en extravarm tvätt och en rejäl omgång i tumlaren, fungerar utmärkt!
 
Sv: Krympa jeans?

Ja, det finns väl inte mycket annat att göra. Men jag tycker torktumlaren i min tvättstuga är riktigt mesig så frågan är väl om det funkar. Kanske är lättare att köpa ett par ny bara :p
 
Sv: Krympa jeans?

Jag brukar krympa jeansen med en extravarm tvätt och en rejäl omgång i tumlaren, fungerar utmärkt!

Såvida det inte är stretch i jeansen för då lär dom bli ännu större, tyvärr, eftersom det elastiska "dör" och blir helt uttöjt av värmen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: Zacci
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
3 322
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 718
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp