Krubbitning!

Sv: Krubbitning!

kl...

jag vet inte så mkt om det, men att erbjuda en stressad häst en så naturlig miljö som möjlig är alltid det bästa.. dvs, så mkt grovfoder som möjligt och så mkt utevistelse som möjligt, gärna lösdrigt. de e nog de bästa för de flesta hästar.

kl...

jag vet inte så mkt om det, men att erbjuda en stressad häst en så naturlig miljö som möjlig är alltid det bästa.. dvs, så mkt grovfoder som möjligt och så mkt utevistelse som möjligt, gärna lösdrigt. de e nog de bästa för de flesta hästar.

Det är inte kul att sitta och kolla bukes på natten när du snor alla svar jag tänkte skriva:p
Har hänt förr!Fy på dig!;)

Du får ge halm eller något annat som hästen kan pyssla med och inte blir tjock av.

Jag har också haft en krubbitare och hon var tyvärr väldigt fixerad och bet på alla stolparna i hagen till och med, så vanan i sig fick jag inte bukt med oavsett hur mycket hon var ute eller reds. Hon lätt kolik och vi gav henne linfröavkok varje dag, det hjälpte mot magproblemen så det kanske kan vara bra att prova om det skulle uppstå.

Du får ge halm eller något annat som hästen kan pyssla med och inte blir tjock av.

Jag har också haft en krubbitare och hon var tyvärr väldigt fixerad och bet på alla stolparna i hagen till och med, så vanan i sig fick jag inte bukt med oavsett hur mycket hon var ute eller reds. Hon lätt kolik och vi gav henne linfröavkok varje dag, det hjälpte mot magproblemen så det kanske kan vara bra att prova om det skulle uppstå.

Han står redan på halm ;)

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
Svar
19
· Visningar
1 044
Senast: Ray
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: slant98
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka