Krubbitning och dess paverkan pa muskler

Darby

Trådstartare
Jag har jobbat ett par manader med en sexarig hast som ar krubbitare sedan ung alder, enligt agaren uppkom det under en konvalescenstid dar hasten tillbringade storre delen av tiden i boxen.

Min erfarenhet av krubbitande hastar ar ytterst begransad (har kanske haft tur vad vet jag ?). Det jag funderar lite pa ar om dessa hastar generellt blir mer spanda i sina nack- och halsmuskler pga krubbitningen an hastar som inte krubbiter. Vad har ni for tankar och erfarenheter av det?

Min häst är krubbitare och har krubbat 16 av sina 17 år och hon har inga spänningar, hon är väldigt mjuk att rida och är lugn och trygg. Jag tror inte att hästen blir spänd för att den krubbar men krubbar för att den är spänd, om du fattar hur jag menar. :DPå min är det dock en gammal vana.

Nej, det tycker jag inte hon spänner mer nackmusklerna när hon trycker nedåt och sväljer(nästan så framfötterna lättar). Inga remmar biter på hennes teknik, och skulle inte tro att operation gör det heller.

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Inglorion
·
Utrustning Jag har av min veterinar, som ocksa verkar hästar utan skor, blivit rekommenderat Cavalor boots till min häst som gar utan skor sedan ca...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: daphna
·
Hästhantering Hej, har ventilerat det här lite i andras tradar men inte fatt nagon reaktion sa jag tankte att det kanske ar battre att starta en egen...
Svar
17
· Visningar
1 986
Senast: daphna
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 994
Senast: sln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar