krubbitare

T

tant agda

undrar om det är någon som har bra tips på hur man får en häst att sluta krubbita. det finns en häst i vårt stall som krubbiter jämt och ägaren gör inget åt det. jag håller på att bli tokig på denna häst. ägaren vill inte ens sätta på en krubbitarrem eftersom "den passar så dåligt och den förra (som passade) har gått sönder". vi allihopa i stallet har försökt prata m ägaren och få honom/henne att köpa en ny då men det går inte hem. "han krubbiter ju bara när det är ngn människa i stallet" (och det är det för det mesta när hästarna är inne).

någon som har någon väl beprövad metod som man kan använda för att få hästen att sluta? annars tror jag att jag kommer strypa den snart med mina liljevita händer............

Sv: krubbitare

skulle jättegärna släppa ut den lille hästen men det är ju inte jag som bestämmer........

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 663
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?