S
stall banal
Många trådar i samma ämne! Har kollat igenom en del men hittar inget som stämmer in på mitt problem. Vårat (föl) 8 månader, krubbiter, hon började i samband med att hon fick en egen box, inte så konstigt kanske, men vad mer kan jag göra för att hon ska sluta. (bli bättre) Hon och vårat andra föl står i boxarna brevid varann, dom har en del av väggen öppen så att dom kan ha direktkontakt med varann, hon är ute ca 12 tim/dag, har fri tillgång på grovfoder, äter kraftfoder 3 ggr/dag, Mustang Breed och betfor. Hon har fått lite leksaker, en gnagpinne, granris just nu, en "intelligensboll".
Hon "krubbar" inte varje dag, men i perioder. Och när hon gör det så är hon intensiv. Hon har inte visat några koliksymptom, men hon blir luftig och hård i magen. (inte "bajset") Om jag nu måste använda krubbitarrem på henne, när kan man börja med det.
Jag har ingen möjlighet till lösdrift hemma och vill helst inte hysa in henne på lösdrift någon annanstanns, utan vill ju kunna hålla på med mina "ungar" om dagarna.
Hoppas på råd från erfarna bukefalister!!:smirk:
Hon "krubbar" inte varje dag, men i perioder. Och när hon gör det så är hon intensiv. Hon har inte visat några koliksymptom, men hon blir luftig och hård i magen. (inte "bajset") Om jag nu måste använda krubbitarrem på henne, när kan man börja med det.
Jag har ingen möjlighet till lösdrift hemma och vill helst inte hysa in henne på lösdrift någon annanstanns, utan vill ju kunna hålla på med mina "ungar" om dagarna.
Hoppas på råd från erfarna bukefalister!!:smirk: