Krubb bitare i hagen!

W

Warmia

En häst som krubb biter i hagen på stolpar och träd, vågar ni ha rem på ute??

Sv: Krubb bitare i hagen!

Hej

För många år sen hade jag en luftsnappare (typ samma som krubbitare men dom tar inte stöd) Han hade alltid remmen ute. Även på sommarbetet. Hade inga problem med detta alls.

/B

har använt rem ute på min gosse när han pga olika omständigheter var tvungen att stå i en trähage ett tag, var inga problem och jag kan inte se att det skulle vara någon skaderisk så länge den sitter rätt tillpassad.
I vanliga fall går han i hagar med eltråd och plaststolpar som han inte gillar gnaga på/ ta stöd emot, så då behöver han ingen krubbitarrem ute.

Jag är orolig för att han kan fastna i nån gren eller liknande när dom kommer ut på de stora betena om någon månad. När han rullar sig så händer det ganska ofta att remmen sätter sig fel, är den för dåligt spännd då?
Har aldrig haft detta problem förut så det är nytt för mig med krubb bitare. Hoppas dock att han kan gå utan rem på sommarbetet som är jätte stort, att han har annat att göra än att leta upp stolpar att ställa sig mot.....
Bra att höra att någon annan har samma problem i hagen då jag själv alltid har förknippat det med boxen, men med min nya häst är det tvärt om ju, hagen istället för boxen!

Vi har rem ute, men har inget hon kan fastna i iofs..

Jag hade en luftsnappare för några år sen som gick ute nästan jämt. Han hade grava problem med detta och hade sin rem på sig jämt, även ute alltså. Det var aldrig några problem. Så nog tror jag att du vågar ha den på ute.

Ja jag vågar nog ha den på ute efter att ha hört fler som har det!

Men nu har jag en fundering till, min halsrem glider runt så fort han rullar eller kliar sig, är den för lös eller gör dom så???
Det blir ju att lädret trycker åt runt halsen istället.

Ja jag vågar nog ha den på ute efter att ha hört fler som har det!

Men nu har jag en fundering till, min halsrem glider runt så fort han rullar eller kliar sig, är den för lös eller gör dom så???
Det blir ju att lädret trycker åt runt halsen istället.

Jag hade aldrig nåt problem med att den åkte runt, så kanske har du den för löst? Prova och spänn ett hål till och se om det händer ändå. Jag hade både en "vanlig" rem och sen en i läder. Det var inga problem med någon av dessa.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: casio01
·
Hästvård Tråkiga hagar runt om i landet. Hästarna/korna/fåren har inget skygg från sol el. regn 😢😢 Många gånger inte ett träd, inte en buske...
2
Svar
31
· Visningar
2 493
Senast: Blyger
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka