Krossad trakt?

Silkisif

Trådstartare
Nya hovis sa idag att två av hästarna hade krossade trakter från förra hovis. Var tyvärr inte där och kunde fråga honom, så frågar här...
Vad är detta? Dvs vad är krossad trakt?

Sv: Krossad trakt?

Om det skulle vara hovis fel vet jag ju inte förstås, men vår häst har ju de problemen att han kraschar sina trakter. Främst för att han har oerhört hårda hovnedslag på frambenen, nu går han med ska CR skor som ska hjälpa till att jämna ut nedslaget i fram. (Tror jag, lyssnade här bara med ett halvt öra)

Nu är det inte möjligt att tävla på dessa skor, så när det blir aktuellt så får vi ta till andra dojjor.

Okej, men vad är det för något? Vad händer?

Det känns konstigt om två av 6 hästar plötsligt börjar slå ned framhovarna hårt...

Nej, inte vad jag vet..
Vad är det? :o

Googlade och hittade
;)

Senast ändrad:

Okej, men vad är det för något? Vad händer?

Det känns konstigt om två av 6 hästar plötsligt börjar slå ned framhovarna hårt...

Det vet inte jag hur det är i erat fall, men just omnämnd häst skulle säkert få understuckna trakter på nolltid om inte hovis hade hållit efter dem då han gärna skjuter tå och inte växer i trakten.

Kan ta bilder och lägga upp ikväll.
Dock är de ju omskodda, men det borde gå att se ändå :)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 292
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 362
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Kilauea
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka