Kronisk inflammation- Hyposensibilisering

Muninna

Trådstartare
Hej är det någon här som har fått diagnosen "kronisk lymfo plasma cystern dermatit" (med reservation för stavfel) på sin häst?
Är det någon som provat Hyposensibilisering mot detta eller för någon annan diagnos på häst? Hur har effekten av den blivit, hur mkt har det kostat, hur länge och ofta har ni "vaccinerat"?

På mina hästar, hudproblem sår i form av sår och sårskorpor som aldrig läks eller läks och kommer tillbaka. Allmän skygghet och om man ej ger någon form av behandling oerhörd rädsla för beröring mest på höger sida av kroppen. I tidigt stadium kan man uppfatta hästen som mkt "artig".

Liknande trådar

Hästvård Hej, Har ett ungt sto på 5 år som nyligen fått diagnosen skada/inflammation i Manica Flexoria (stödstruktur till ytliga böjsenan) utan...
Svar
0
· Visningar
1 044
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 658
Hästvård Hejsan! Min häst har fått diagnosen inflammation i båda glidlederna bak, alltså inte spatt då inga förändringar syns på röntgen. Kan...
Svar
13
· Visningar
4 066
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Jag har 'alltid' haft kronisk värk i ryggen samt att jag har en del ridrelaterade skador som gärna gör sig påminda. Jag har också...
Svar
12
· Visningar
1 111
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka