M
martina84
jag har en nordis travare som vanligtvis är en super pigg och fräch kille, en riktig arbetsnarkoman =) älskar verkligen att jobba, springa och dra vagn. i början av sommaren så blev han dålig, snubblig öm i kroppen hög feber mm tog blodprov som visade borrelia. uppstallad hos vet på behandling 10 dagar. när han kom hem var han som helt ny veckan efter men blev snabbt snubblig halt å hängig igen denna gången hemma behandling. enligt vet så kunde enstaka fall inte gå över av första behandlingen och satte därför in en kanyl så jag kunde fortsätta spruta hemma. gick jättebra! han är ju så otroligt snäll och medgörlig. men han blev inte bättre... halt fortfarande. fick en ab behandling mot muskel och ledbesvär, men inte hjälpte den heller...
nu ska jag in på röntgen och kolla om det syns ngt där, men jag är rädd att det är ngt kroniskt efter borrelian. kan det vara så? har ni erfarenhet av detta??
hade jättehöga halter borrelia för två år sedan på samma häst så han har visat positivt två gånger för detta, endel säger att de inte ska kunna få tillbaka denna hemska sjukdom... vad ska jag göra? har ni tips??
nu ska jag in på röntgen och kolla om det syns ngt där, men jag är rädd att det är ngt kroniskt efter borrelian. kan det vara så? har ni erfarenhet av detta??
hade jättehöga halter borrelia för två år sedan på samma häst så han har visat positivt två gånger för detta, endel säger att de inte ska kunna få tillbaka denna hemska sjukdom... vad ska jag göra? har ni tips??