kronisk hälta efter borrelia?

M

martina84

jag har en nordis travare som vanligtvis är en super pigg och fräch kille, en riktig arbetsnarkoman =) älskar verkligen att jobba, springa och dra vagn. i början av sommaren så blev han dålig, snubblig öm i kroppen hög feber mm tog blodprov som visade borrelia. uppstallad hos vet på behandling 10 dagar. när han kom hem var han som helt ny veckan efter men blev snabbt snubblig halt å hängig igen :( denna gången hemma behandling. enligt vet så kunde enstaka fall inte gå över av första behandlingen och satte därför in en kanyl så jag kunde fortsätta spruta hemma. gick jättebra! han är ju så otroligt snäll och medgörlig. men han blev inte bättre... halt fortfarande. fick en ab behandling mot muskel och ledbesvär, men inte hjälpte den heller... :cry:
nu ska jag in på röntgen och kolla om det syns ngt där, men jag är rädd att det är ngt kroniskt efter borrelian. kan det vara så? har ni erfarenhet av detta??
hade jättehöga halter borrelia för två år sedan på samma häst så han har visat positivt två gånger för detta, endel säger att de inte ska kunna få tillbaka denna hemska sjukdom... vad ska jag göra? har ni tips??

Sv: kronisk hälta efter borrelia?

Inga tips tyvärr,hade en varmblodstravare som fick denna sjukdommen idag är hon fölmärr pga den,hoppas att det går bra med din pålle håller alla tummar och tår.Lycka till.

fördelen med ston :)
tack! jag hoppas med att detta löser sig snart.. man blir så trött på att behandla å behandla utan resultat :confused:

Jag fick behandla min häst två gånger (med ca tre månaders mellanrum), men sen dess har han varit symptomfri, dock vågar jag väl inte riktigt kalla honom frisk för då kommer det väl tillbaka igen..
Jag vet inte så mycket mer än att det är väldigt olika vad folk har gjort, vad de anser osv och även beroende på vilken veterinär man hamnar hos, så det är himla svårt att råda tyvärr..

Liknande trådar

Hästvård Vi har en 7-åring hemma som har funnits hos oss i fyra år. När han kom som treåring var han inte mycket hanterad och gick inte att fånga...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 558
Senast: Jate Volim
·
Hästvård På en ingivelse skickades det häromdagen iväg blodprov på E/B på hingsten, egentligen så var det bara ett halmstrå. Han har ju dragits...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka