Kronisk bronkit

Ida_79

Trådstartare
Hejsan!!
Finns det någon här som har en häst med denna sjukdom?
Min har haft den sen hon var 9år och är nu 16år och symtomfri.. Skulle vilja komma i kontakt med fler som har en häst med den sjukdomen.. :bump:

Sv: Kronisk bronkit

Mina båda inackordering har kvickdrag, en korsning hbl/travare och ett russ på 20 resp. 21 år.
Min första häst hade bronkit.

Mitt sto har kronisk bronkit, hon är dock symptomfri (peppar peppar) sen dryga året tillbaka. Hästen ifråga fick diagnosen 14 år gammal, hon är nu 16.

Jag har en snart 20- årig valack med diagnosen K B. Han har varit sjuk en gång, vintern när han var 13, och är sedan dess symptomfri. Botemedlet var stallbyte i hans fall.

Det finns massor av trådar om kronisk bronkit här på Buke (jag har skrivit nästan en uppsats i ämnet i en tråd), så om du vill läsa mer, så bara sök på ordet.

Lycka till med din häst o hoppas även denna vinter går bra!

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 141
Senast: Kilauea
·
Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 298
Senast: annikarun
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka