Kronans barnvagn?

Skogstrollet

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av den?

Har fått bäst i test av "Föräldrar och barn" och låter jättebra plus prisvärd.

Junior landar i slutet av juli/början på augusti så en riktig liggdel med plats att bädda varm inför hösten känns bra. Ordentliga däck, stabil konstruktion (jag kommer inte att vilja "svänga smidigt runt klädställningar på HM" i första hand :p) osv.

Vid vilken ålder brukar man gå över till att använda sittdelen istället?

Låter bra, ÄR den bra..?

*hugger mig fram i djungeln med machete*
tschopp tschopp

Sv: Kronans barnvagn?

Vi har en Kronan-vagn, och ÄLSKAR den :love:
Jag tycker den är grymt snygg, den är rymlig, stabil, bra stora däck som gör att vagnen jämfört med andra vagnar nästan kör sig själv..tja, jag har bara lovord om den vagnen, och nu när vi ska ha syskonvagn är jag bra ledsen att den inte finns i dubbelmodel!

Vi bytte till sittdel runt 7-8 månader gissar jag på, men minns faktiskt inte riktigt.
Det är ju himla olika från barn till barn vilket som passar bäst :)

Samma här! Älskar vår kronan! Bytte till sittdel vid 7-8 mån. Tyvärr är sonen allt annat än vagnälskare men jag hoppas på att tvåan som kommer i mars kommer utnyttja den mer.

Kul med positiva svar. :) Har ni jämfört den med andra vagnar? Tycker ni den är tung, klumpig eller är den lätt att t.ex. fälla ihop och få in i bilen?

Jag kan bara jämföra med vår första vagn, en Emmaljunga city cross. Och ja, vi bytte av en anledning kan jag ju säga!!
Jag minns att jag gick och fånlog när vi bytt till Kronanvagnen, sån skillnad!
Den kändes smidigare, lättare, ja lite som en svan brevid ett kylskåp ;)
Den är enkel att fälla upp och ner, i mina mått mätt inte tung att varken lyfta eller köra, och hjulen är superlätta att plocka bort.
Det märks att jag gillar vagnen va ;)

Det var också kul att höra för city crossen är en av de andra alternativen jag också tittar på. :)

Vet ingenting om Kronan, men jag tänkte bara infoga att jag hellre skulle gnaga av mig armen än köpa en Citycross. Det är som att försöka manövrera runt ett slagskepp och man behöver både civilingenjörsexamen och groteska armmuskler för att fälla ihop den och lasta in den i bilen. Tycker jag.

Vi har en begagnad Teutonia som jag :love: Fast den är lite halvful, men det uppvägs av att den är underbar att köra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 403
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
2 991
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar