Krokar som håller för 40 kg monster

Luff

Trådstartare
Satte idag upp löplina - han kan ju inte gå lös när vi jobbar ute då promenadstråket går över gården så för átt "lille voffsingen" ska få vara med ute och kunna röra sig lite så lyckades vi hitta ett bra ställe.
Men - han har ju knäckt en del krokar förut så jag hade investerat i lite ordentliga don - trodde jag.
Vi lattjade lite och PANG så gick krokeländet.
Så vad har ni som håller?
Har sen tidigare köpt en snurrad kabel i hundaffären att ha som koppel men jag är inte säker på om dom krokarna håller heller (han har knäckt longerlinskrokar:eek:).

Sv: Krokar som håller för 40 kg monster

Har sett krokar på Granngården, kraftiga sådana som används till tjuderkättingar för kosssor och tjurar.

Jag hade en sådan hund en gång, slet av allting. Jag fick rådet att skaffa en såndär grej man binder upp båtar med :crazy: vad de nu kan heta. Det är en långsmal grej med liksom fjädrande del i mitten, som då skulle ta upp rycket bättre och inte gå av. Jag köpte inte någon sån i alla fall, utan en lite tjockare lina/rep i nylon och fäste grövre hakar i båda änderna. Den ena satte jag i en järnmäla (modell stor) som tidigare var inslagen i uthusets timmervägg. Den andra satte jag i en kraftig kedja som han hade runt halsen och det funkade jättebra.
Men du kan ju prova en sån där båtgrej för det skulle vist vara bra.

Ja det är nog brandhake som gäller - dom blir ju så illa svåra och tröga med tiden bara.
"Snöret" är en stålvajer så det håller nog.

Winni - ja båtfjäder har jag också funderat på.
Har sele på honom - han skulle nog inte må så bra bunden i halsband med tanke på hur han bär sig åt.

Ja det är nog brandhake som gäller - dom blir ju så illa svåra och tröga med tiden bara.
"Snöret" är en stålvajer så det håller nog.

Winni - ja båtfjäder har jag också funderat på.
Har sele på honom - han skulle nog inte må så bra bunden i halsband med tanke på hur han bär sig åt.

Fast har du sele på honom så får han mer kraft att "kasta" sig för det tar inte emot på samma sätt. En kedja är mer obehaglig, känns mer så jag tror att de därför inte tar i på samma sätt. Jag menar inte att det ska bli åt djurplågeri hållet, för man anpassar halsbandet så att det sitter bra i alla fall. Jag hade bara det grova, bredare kedjehalsband på honom när han stod bunden. Jag tycker ändå att du kan prova det, verkar hunden må dåligt av det så kan du ju byta.

Linan hade jag inte så himla lång heller så då fick han inte sån kraft där heller som om linan hade varit lång. Jag menar hunden är ju rastad, den ska ju bara stå där en kortare stund.

Min jycke skiter fullständigt i vad han sitter fast i.
Det är full fart och bomstopp som gäller.
Innan jag fick honom har han slitit av flera halsband och koppel.

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Har idag tappat allt förtroende för min hund. Respekten och tilliten är som bortfluget. Jag har alltid vetat att hon har riktigt stor...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
15 999
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
5 039
Senast: Ainon
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !