B

Birke

Är det någon som vet om denna hingst fortfarande är i livet? Vilken station står han på? Gillar Kolombia som Piia Pantsu har o funderar på att betäcka mitt sto nästa år.

Sv: Krocket

Nej, han lever inte längre. Jag pratade med Jan Marttorp nyligen när jag skrev om deras uppfödning i tidningen om avelschampionatet som medföljer Ridsport.

Tyvärr!

Mvh Cissi

Fast jag undrar hur t ex Briar skulle funka i fälttävlansaveln med ett fullblodssto? Han har Krocket som morfar, mycket bra möderne (förmodligen den prestationsstarkaste grenen av Spindastammen), är efter Magini som ju lämnat mycket bra både i dressyr och hoppning... Om jag inte är fel ute så kommer ju Tiffany (e. Magini) ur samma möderne som Krocket... Han vann väl Breeder's i hoppning, gick svårt int hoppning och exporterades? Många nära släktingar som varit framgångsrika i hoppning, dressyr och fälttävlan...

Briar kanske kunde vara ett alternativ? Har ju egen prestation, nedärver både gångarter och hoppförmåga :)

Mvh Cissi

När dog han?

I hingstkatalogen står ha ju bara som tagen ur avel, och jag kan inte heller minnas att det stått något i Ridsport om att han dött?

Jo, jag frågade Marttorp om det, tror att han dog för två år sedan eller något? Himla synd, han har ju lämnat bra men var väl aldrig så populär...

Vad tror du om min fundering om Briar som alternativ? :)

Mvh Cissi

(tack för ditt pm förresten, ska ta och svara :))

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar