Krius xx 906 eller Hamilton 904

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Malin Nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 2 696
Sv: Krius xx 906 eller Hamilton 904

Eftersom du redan i tre tidigare trådar fått svar om Krius xx nedärvning så svarar jag Hamilton...

Hamilton är kvar i avel medan Krius tagits ur avel p g a att hans avkommor inte varit bra, så precis som Pooh säger jag att svaret är enkelt...

Hamilton tycker jag är ett intressant val!

Tveksam till att någon av dem gett bra avkommor. Krius är som sagt inte i avel längre och Hamilton har jag träffat och ridit. Gillade honom innan, men skulle ALDRIG använda en så lat och oarbetsvillig häst i aveln. Det enda som är intressant med Hamilton är väl hans stam. Han är förvisso oerhört snäll, men totalt okarismatisk och enligt mig, samt dålig ridbarhet.
//granger

mwn herregud, fyra trådar om krius... det känns lite onödigt! Varför inte bara ställa om frågorna i samma tråd :confused: :idea:

Ämelie skrev:
mwn herregud, fyra trådar om krius... det känns lite onödigt! Varför inte bara ställa om frågorna i samma tråd :confused: :idea:

Säger samma sak..

99 % av de som svarat säger dessutom att hon ska välja en annan hingst på grund av att han för det första inte är godkänd längre, och för det andra att han verkar ha ett minst sagt taskigt temperament.

Och ändå fortsätter dessa frågor om Krius... :confused:

Senast ändrad:

Den Hamilton avkomman jag har är 163. Och hon är minsan ite lat;)

Sök, då det fins fler trådar om Hamilton

Hamilton har Mkt bra avkommor, trots hittills bara 22 "vuxna" avkommor:

Irceux 1:a på treårstestet m 9-10 i Hopp och 7:a i treårs-hoppchampionatet
Rudolf 4:a på treårstestet m 8-9 i Hopp
Floyd 7:a i fyraårs-fälttävlanschampionatet och 6:a i Breeders Trophy femårs-fälttävlansfinalen
Golden Lady kl I både hopp+gångarter på treårstestet och final i
fyraårs-fälttävlanschampionatet
Seacat final i fyraårs-fälttävlanschampionatet och därefter exp Norge
Great Sally näst högst bedömda hopphäst på kvalitetsbedömningen
Lavell 1:a Mälar cupen fälttävlan (lag)
Lina 1:a DM fälttävlan (lag) och kl I vid premiering
Fletch exp Norge

Hamilton.
Känner Irceux och Rudolf mycket väl.
Två mycket härliga harmoniska individer, dom är definitivt inte lata utan mycket arbetsglada.

Jag kan ju då tillägga att jag har ett helt underbart sto efter Krius, hon han tyvärr aldrig visa riktigt vad hon går för eftersom hon fick en sparkskada och nu är triangelmärkt. Men hon är otroligt trevligt, både mentalt och fysiskt.

Jag kan tala om att jag har ett sto efter Krius som är helt underbar verkligen snäll och ridbar

Liknande trådar

Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 858
Senast: maddie202
·
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 396
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 131
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 914
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka