kritik översättning ^^

Minerva

Trådstartare
Va ju o ställde Valpis i Svenstavik den 2/8 ...
Nu till detta... jag ser inte vad det står :o
Nån som vill hjälpa mig? :)

img043.jpg

ska kanske tillägga att vi hade en norsk dommare, så de står väl på norska va?

Senast ändrad:
Sv: kritik översättning ^^

Det jag lyckas uttyda är:
7 mån gammal hane. .... Lite vida öron, go (godkänd?) längd i kroppen med prima underlinje (u-linje). Lite ... för övrigt välvinklad ... och bakben. För åldern go pälskvalitet. Lite böjd svans. Trevlig ex. Goda rörelser.

Med reservation för helt missuppfattad text :)

ja de är väl de ja har uppfattat med :p

nä go är bra på norska :p

just därför jag inte kan förstå allt som står :o:p

Efter prima u-linje, står det inte lite utvridna "nånting" där. Typ armbågar? :crazy: Haha

7 månader gammal hane. Huvud av bra längd med bra nosparti. Lite vida öron. Bra längd i kroppen med prima underlinje (misstänker dock att det ska vara överlinje). Lite utåtvridna armbågar, för övrigt välvinklade fram och bakben. För åldern bra pälskvalitet. Lite böjd svans. Trevligt exemplar. Bra rörelser.

7 månader gammal hane. Huvud av bra längd med bra nosparti. Lite vida öron. Bra längd i kroppen med prima underlinje (misstänker dock att det ska vara överlinje). Lite utåtvridna armbågar, för övrigt välvinklade fram och bakben. För åldern bra pälskvalitet. Lite böjd svans. Trevligt exemplar. Bra rörelser.

tack Gnist :)

ang u-linje, så ha ja för mig att hon sa underlinje.. eller det blir kanske nått annat på norska?? :p

Gnist är huvudet på spiken!

(men jag tycker inte det ser ut som norska, dock?)

/Syrsa

Jag är själv halvnorsk och har varit med om många norskar som försvenskar sitt språk för att bli förstådda. Detta är nog ett sådant fall. :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 124
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 105
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka