Kriterieauktionen

Sv: Kriterieauktionen

Jag har inte rondens snittpriser, men hela resultatlistan med priserna på alla hästar .....jag kan räkna ut snittet om du inte hellre vill ha alla enskilda priser och återropade hästar uppräknade. De hade ju inte alltför många avkommor till salu på auktionen.

Återkommer när jag har mer tid om ingen annan redan hunnit svara då.

/ Suzanne

Jag vet inte heller, men YM's dyraste gick för 90 000 och den billigaste för 25...sen var det väl några som gick åter eller kanske inte fick några bud.....alla jag har hört mig för om YM har varit mer än nöjda med avkommorna.

på asvt.se finns resultatet från kriterieauktion med priser o stam på alla hästar.

Ja,det har jag sett,men inte så att man kan söka efter just en hingst,eller har jag missat nåt?Lite jobbigt att leta bland 500 hästar :crazy:

Yankee Mustang nr:
134 - åter
238 - 25000:-
254 - 35000:-
372 - 27000:-
381 - 25000:-
382 - åter
456 - 90.000:-

Smok´n Lantern
nr: 40- 30000:-
148- 85000:-
205- åter
231- åter
304- 40000:-
373- 30000:-
461- 85000:-

Varsågod ........räkna ut snittet får du äran att göra själv :p

Senast ändrad av en moderator:

YM har ju bara ettåringar så det är väl inte mycket att säga om SL vet jag inte, men dom är väl inte så gamla dom heller...min YM har iallafall fått stående ovationer varhelst hon visar sig, och jag har hört mycket gott bara om de avkommorna, vet flera som åkt tillbaka till honom för dom varit så nöjda.....

Enligt ronden var det YM: 38 400 (5 st), SL: 54 000 (5 st).

Smok'n Lanterns älsta är två år, hans första vinnare såg jag vinna på Mantorp för någon vecka sen. Jag har sett två, förutom vinnaren, på nära håll och dom var riktigt fina!

Skulle också kunna tänka mig att betäcka med YM.

Hon är jättefin din "pusseflicka" :love: ..........höjde du priset din fuling :p :angel: eller är 50 = 40+moms ??? I vilket fall som helst är hon säkert värd priset flera gånger om, eller hur ;)

Kollade resultatet igen och fick samma siffror den gången. .....antingen har ronden fel eller också är det fel i min resultatlista från auktionen, men skillnaden är ju inte så stor.

med moms :D med det LÅTER bättre annars :angel: å andra sidan så prutade jag ner lev föl till 12 :eek:
Jag är inte ett dugg fräck :angel:

Klart jag kunde ta bättre betalt för henne, om nån betalat :crazy: det är det också :rofl:
Fast hon är verkligen fin, inte bara jag som tycker det.....

Priserna på dom sålda i Ronden stämmer med dina så jag kontrollräknade också... Dom har fel snittpris... ;)

Men det var Rondens siffror Lines frågade efter :angel: :D

Jag har skött båda hingstarna nere på hingstdepån.. Så några frågor, bara o ställa! ;)

Montéryttare skrev:
Jag har skött båda hingstarna nere på hingstdepån.. Så några frågor, bara o ställa! ;)

HAr du sett många avkommor e YM?? Vad sägs om dom?? Allt jag har hört är att alla är så himla nöjda med dom..
Han är ju ganska "liten" själv, men de jag sett har varit medel eller t om över medel än så länge iallafall....

Jag är iallafall jättenöjd med min lilla Snuppa :love:

Nja, han är inte så liten tycker jag :d Han är otroligt go o fin i psyket, när han kom var han pigg o hingstig men med lite pyssel så gick han att leda utan kedja vilket är mycket bra för att vara avelshingst. Han är rätt lång och "amerikansk" i kroppen, viket många gillar(inte jag, vill ha franska monté-modellen med kort,kort rygg :) ) Men han har lämnat mycket fina avkommor... ska bli så kul o se när dom kommer till premie :idea: alla smoki´ns avkommer har ju blivit så fina dom med, så det är toppen :banana:

Hmmm, min franska märr är liten (152) och lång som ett vasalopp i ryggen :D

men hon lämnar hästar runt 160.......puuh.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
1 661
Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 842
Senast: maddie202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?