Kristaller i urinen. Färskfoder?

Lyan

Trådstartare
Min nya lilla Perla har kristaller i urinen och har nu börjat äta specialmat för att motverka det. Både hon, Poppy och Bella är dåliga på att äta så jag tänkte börja kladda ihop Poppys och Bellas mat med lammköttbullar för att få dem att äta bättre. Går det att ge Perla en köttbulle också tror ni eller påverkar det funktionen av urinfodret? Kan plaque off påverka urinen? Tänkte såklart inte på att fråga veterinären och nu är där ju stängt för helgen

De flesta urinstensfodren optimerar pH i urinen och där kan allt annat som hunden stoppar i sig rubba den balansen så nej, jag skulle inte laborera med annat i maten.
Däremot så har många tillverkare även burkmat, kanske kan du prova det istället för färskfoder till henne?

Ang PlaqueOff så vet jag inte med säkerhet om det kan störa, men om jag var i din sits så hade jag inte chansat. Definitivt inte nu i början.

De flesta urinstensfodren optimerar pH i urinen och där kan allt annat som hunden stoppar i sig rubba den balansen så nej, jag skulle inte laborera med annat i maten.
Däremot så har många tillverkare även burkmat, kanske kan du prova det istället för färskfoder till henne?

Ang PlaqueOff så vet jag inte med säkerhet om det kan störa, men om jag var i din sits så hade jag inte chansat. Definitivt inte nu i början.
Ja, det var lite så jag tänkte också. Ska kolla upp burkmaten 🙂 Hon är iofs rätt tjock så hon behöver tappa i vikt men som det är nu så äter hon inte ens bantningsmängden av maten och det är ju inte bra om de går ned i vikt för fort

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647
Hundhälsa Har en rottweiler på ett år som inte känns helt hundra. För ca två månader sedan började han kissa extremt mycket, både inne och ute...
Svar
11
· Visningar
14 893
Senast: Skogstokig
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 220
Senast: Hellas
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 157
Senast: kebabbert
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka