Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju isåfall inget misstag av Ukraina, utan en konsekvens av att Ryssland attackerar så långt västerut, att Polen drabbas när Ukraina försvarar sig.

Jo, det är ett misstag att det kommer in i Polen. Men självklart inte ett misstag att de försvarar sig mot rysk aggression.

Preliminära uppgifter säger att det var en Kh-101-missil riktad mot området kring Lviv runt 15:35 svensk tid, som träffad av luftvärn slog ned i Polen runt 15:40.

kh101.jpg

Jag gissar att ryssarna skiter knäck just nu pga incidenten i Polen, de som vet vad som hänt, resten lever nog som vanligt i ett kaos och skiter knäck om de är inblandade i kriget. Putin skiter väl inte alls utan har tappat aptiten av krigsutvecklingen.

Jo, det är ett misstag att det kommer in i Polen. Men självklart inte ett misstag att de försvarar sig mot rysk aggression.
Det är inget ukrainskt misstag överhuvudtaget om det är ukrainskt luftvärn som försvarat mot ryska robotar. Misstaget är helt och hållet Rysslands som bombar Ukraina på ett sådant sätt att det riskerar att få konsekvenser för tredje part. Finns ingen anledning alls att nappa på det ryska narrativet som ständigt bygger på ansvarsförskjutning.

Det är inget ukrainskt misstag överhuvudtaget om det är ukrainskt luftvärn som försvarat mot ryska robotar. Misstaget är helt och hållet Rysslands som bombar Ukraina på ett sådant sätt att det riskerar att få konsekvenser för tredje part. Finns ingen anledning alls att nappa på det ryska narrativet som ständigt bygger på ansvarsförskjutning.
Nä, mer korrekt är att misstaget är helt och hållet Rysslands som bombar Ukraina. Punkt.

NATO utreder fortfarande händelsen, men det här är nu NATO's preliminära hållning till explosionen i östra Polen:

"Our preliminary analysis suggests that the incident was likely caused by a Ukrainian air defence missile fired to defend Ukrainian territory against Russian cruise missile attacks. But let me clear: this is not Ukraine's fault. Russia bears ultimate responsibility as it continues its illegal war against Ukraine."

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_209104.htm

I så fall en S-300 luftvärnsrobot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
41 575
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 448
Senast: Klara
·
Relationer Anonymt nick pga känsligt! Hej! Jag har en tuff situation som jag skulle behöva stöd i! För att sammanfatta så kort jag kan (det blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 107
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar