Det är ju isåfall inget misstag av Ukraina, utan en konsekvens av att Ryssland attackerar så långt västerut, att Polen drabbas när Ukraina försvarar sig.Det kommer inte komma så stor reaktion om det var ett misstag från Ukrainas sida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju isåfall inget misstag av Ukraina, utan en konsekvens av att Ryssland attackerar så långt västerut, att Polen drabbas när Ukraina försvarar sig.Det kommer inte komma så stor reaktion om det var ett misstag från Ukrainas sida.
Det är ju isåfall inget misstag av Ukraina, utan en konsekvens av att Ryssland attackerar så långt västerut, att Polen drabbas när Ukraina försvarar sig.
Jag lade till ett "om" i mitt inlägg,Jag vet inte varför du tror att jag skulle prata om ukraina? Givetvis måste de få försvara sig.
Det är inget ukrainskt misstag överhuvudtaget om det är ukrainskt luftvärn som försvarat mot ryska robotar. Misstaget är helt och hållet Rysslands som bombar Ukraina på ett sådant sätt att det riskerar att få konsekvenser för tredje part. Finns ingen anledning alls att nappa på det ryska narrativet som ständigt bygger på ansvarsförskjutning.Jo, det är ett misstag att det kommer in i Polen. Men självklart inte ett misstag att de försvarar sig mot rysk aggression.
Nä, mer korrekt är att misstaget är helt och hållet Rysslands som bombar Ukraina. Punkt.Det är inget ukrainskt misstag överhuvudtaget om det är ukrainskt luftvärn som försvarat mot ryska robotar. Misstaget är helt och hållet Rysslands som bombar Ukraina på ett sådant sätt att det riskerar att få konsekvenser för tredje part. Finns ingen anledning alls att nappa på det ryska narrativet som ständigt bygger på ansvarsförskjutning.
Bortsett från att det inte är ett misstag, utan en väldigt medveten handling från Ryssland att bomba Ukraina.Nä, mer korrekt är att misstaget är helt och hållet Rysslands som bombar Ukraina. Punkt.
Det är skapligt korkat att bomba så nära gränsen att man riskerar en sånhär situation...Bortsett från att det inte är ett misstag, utan en väldigt medveten handling från Ryssland att bomba Ukraina.
Det är skapligt korkat att bomba så nära gränsen att man riskerar en sånhär situation...
Kan inte riktigt jämföras.Liknande misstag händer i de flesta större krig. Bland annat träffades Sverige flera gånger under andra världskriget. Det kommer en ursäkt, möjligen ekonomisk kompensation, och sedan är det glömt.
Nej, just den där incidenten kanske inte kan jämföras men det var ju inte det enda som hände.Kan inte riktigt jämföras.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombningarna_av_Stockholm_och_Strängnäs_1944
Rysslands avsikt denna gång var sannolikt inte att träffa Polsk mark, utan man fick så att säga hjälp på vägen att göra det.
Länder som kina och Indien är definitivt inte imponerade längre, och visar det.Är det någon som har koll på hur utomeuropeiska länder ser på Ryssland nu för tiden?
Vilken snubbe!!1420-kanalen checkar om ryssar känner till att historiskt sett hörde Ryssland till Sverige.