Ryssarna har slagit ut hela Kievs el och vattenförsörjning sedan 6 timmar tillbaka. Det är för jävligt att inte omvärlden kan göra mer för Ukraina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Putler är en barbarRyssarna har slagit ut hela Kievs el och vattenförsörjning sedan 6 timmar tillbaka. Det är för jävligt att inte omvärlden kan göra mer för Ukraina
Minst sagt. Han går i Stalins och övriga barbarers fotspår.Putler är en barbar
Hur säker är källan? Det är väl därför dom vill dra in Vitryssland i kriget.Förmodligen är det här bland de sista storskaliga missilattackerna Ryssland har att bjuda på.
Ett par till klarar de av, men se'n är det tomt på lagret.
Visa bifogad fil 106178
Problemet är att ryzzarna nu börjat/ska börja bygga drönarna från Iran på licens. Får de igång den produktionen så blir det problem med tanke på att det tyvärr verkar som om missilskyddet funkar dåligt mot dem.Förmodligen är det här bland de sista storskaliga missilattackerna Ryssland har att bjuda på.
Visa bifogad fil 106178
1. Ryssarna borde få än svårare att producera mopeddrönarna än Iran. Det är en del sanktionerad teknik i dem. Visserligen sipprar den in i Ryssland, men i små mängder i många rännilar, en (nu gissar jag friskt logistisk mardröm som ska hanteras av de som är klappkassa på logistik redan från början.Problemet är att ryzzarna nu börjat/ska börja bygga drönarna från Iran på licens. Får de igång den produktionen så blir det problem med tanke på att det tyvärr verkar som om missilskyddet funkar dåligt mot dem.
1. Fast den tekniken lär inte nå Iran heller. Grejen med mopeddrönarna är ju att Iran kan bygga dem med det de har.1. Ryssarna borde få än svårare att producera mopeddrönarna än Iran. Det är en del sanktionerad teknik i dem. Visserligen sipprar den in i Ryssland, men i små mängder i många rännilar, en (nu gissar jag friskt logistisk mardröm som ska hanteras av de som är klappkassa på logistik redan från början.
2. Ukraina har blivit riktigt bra att skjuta ned drönarna, delvis beroende på att Israel prövat att kalibrera sina mot-kunskaper på de Iran-byggda mockapärerna i skarpt läge.
5 av 5 idag, och näst intill 100%-ig nedskjutning de sista veckorna.
De var jobbiga när de kom - men inte nu längre.
1. De Iranska drönarna ska alla vara modifierade av Ryssland till att använda den ryska motsvarigheten till GPS, Glonass - vilket blir den trånga sektorn i hur många som kan produceras..1. Fast den tekniken lär inte nå Iran heller. Grejen med mopeddrönarna är ju att Iran kan bygga dem med det de har.
2. vi får hoppas på att eländena snart går att skjuta ner annat än för hand.
Min missil-källa är mestadels NOËLreports på twitter. Citeras tillräckligt ofta av andra tillförlitliga, så att även detta konto anses tillförlitligt.Hur säker är källan? Det är väl därför dom vill dra in Vitryssland i kriget.
Nu ser jag när jag lägger ut bilden att det inte är den Iranska mopeddrönaren som skjutits ned, utan den ryskbygda Lancet - som har andra pros and cons än mopeddrönaren Shahed.Dagens missil-rapport:
Försökte hitta den nyheten igen nu, men den är borta från Aftonbladet och expressen. Märkligt. Någon annan som fortfarande sitter på nyheten om FN mötet kl 22 ikväll?Blixtinkallat möte med FN klockan 22 ikväll. Nu vet jag inte vad FN har för befogenheter, men hoppas på något stöd iallafall.
Hittade den själv.Försökte hitta den nyheten igen nu, men den är borta från Aftonbladet och expressen. Märkligt. Någon annan som fortfarande sitter på nyheten om FN mötet kl 22 ikväll?
Och då kan vi konstatera att Ryssland inte är något hot mot Sverige och strunta i att gå med i Nato.Förmodligen är det här bland de sista storskaliga missilattackerna Ryssland har att bjuda på.
Visa bifogad fil 106178
Ja precis.Och då kan vi konstatera att Ryssland inte är något hot mot Sverige och strunta i att gå med i Nato.
Nja men vare sig den ryska folkskälen eller den ryska armén verkar ha någon militär förmåga i sitt närområde,, än mindre längre över havet.Ja precis.
Den ryska folksjälen har visat sig vara både fredlig, human och missförstådd. Och den här militära specialoperationen var egentligen bara en installation av deras Konstfack.