Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kommer uppgifter om att det var USA med hjälp av Norge som sprängde gasledningen. Men ni tror väl fortfarande att det var ryssarna som sprängde sin egen gasledning.
Källa!Nu kommer uppgifter om att det var USA med hjälp av Norge som sprängde gasledningen. Men ni tror väl fortfarande att det var ryssarna som sprängde sin egen gasledning.
Nej, en känd amerikansk grävande reporter. Vänta ett tag till så kommer det nog i svensk media också.Uppgifter från... Ryssland?
Fast du måste väl ändå ha en länk till detta.Nej, en känd amerikansk grävande reporter. Vänta ett tag till så kommer det nog i svensk media också.
Men det är krångligt när man sitter på en mobiltelefon och har hantverkarfingrar som är tre gånger större än barnfingrarna som telefoner utvecklas för. Men jag gör ett försök:Fast du måste väl ändå ha en länk till detta.
Ha ha ha!Nej, en känd amerikansk grävande reporter. Vänta ett tag till så kommer det nog i svensk media också.
Jaha. Skulle ha reloadat sidan innan postning, ser jag.Men det är krångligt när man sitter på en mobiltelefon och har hantverkarfingrar som är tre gånger större än barnfingrarna som telefoner utvecklas för. Men jag gör ett försök:
https://www.thetimes.co.uk/article/...estigative-journalist-seymour-hersh-s730dnnfz
Men det är betalartikel, du får ta dig förbi spärren på något vis.
De enda som tjänade på den här sprängningen är - märkligt nog - Ryska statens Gazprom.Men ni tror väl fortfarande att det var ryssarna som sprängde sin egen gasledning.
Läste en kommentar på ett av Cornucopias blogginlägg, av typen "hade någon annan än ryssen sprängt ledningarna, så hade det blivit ett väldans liv från dem"Hur man tar sig förbi betalspärren på kreativt sätt.
https://seymourhersh.substack.com/p/how-america-took-out-the-nord-stream
Utan att läsa, tror jag att Scott Ritter och denna kända amerikansk grävande reporter har fått sin info från samma källa.
Scott Ritter är - för de av er som inte vet - den amerikan som rysk statsmedia intervjuar, då man behöver en (från rysk sida sett) sansad bild från västvärldens annars så degenererade Nazi-vy.
De enda som tjänade på den här sprängningen är - märkligt nog - Ryska statens Gazprom.
Därför att många av de där stridsvagnarna inte är brukbara utan behöver en rejäl översyn före leverans.En sak jag inte förstår är varför det tar så s*tans lång tid för saker att hända. Varför tar det flera månader innan dom där stridsvagnarna ska komma? Och varför ska aölt läggas ut i media, dvs antalet stridsvagnar, typ av vapen etc.
Då vet ju ryssen exakt hur som ska räkna på slagfältet. Sånt här borde ju hållas hemligt i allra högsta grad samt ske snarast så att ryssen inte hinner planera om sin taktik.
Nu har ju Ryssland inlett sin storoffensiv och det är förmodligen för att dom vet att nu är väst chans att vinna mark, dvs innan ukraina får hjälpen. Suck!
Tack det kan nog vara så som du skriver. Jag tycker däremot att antalet stridsvagnar tex borde hållas hemliga.Därför att många av de där stridsvagnarna inte är brukbara utan behöver en rejäl översyn före leverans.
Att man offentliggör antal handlar nog om 2 saker, demokratiskt system och koordination.
Ukrainarna kommer börja träna på den långt innan vilken levereras så förseningen blir minimal.
Att offentliggöra kan även stressa ryzzen till att börja en offensiv de inte är beredda för och som återigen hamnar mitt i lersäsongen, vilket man nu ser tecken på och det kommer skada ryzzen rejält. Deras förluster både i personal och materiel har varit sinnessjuka de senaste dagarna.
Det finns ingenting som garanterar att siffrorna stämmer det minsta när stridsvagnarna är levererade.Tack det kan nog vara så som du skriver. Jag tycker däremot att antalet stridsvagnar tex borde hållas hemliga.
Jag orkade helt enkelt inte kommentera det här kvalificerade dravlet igår. Jag gjorde roligare saker.Men det är krångligt när man sitter på en mobiltelefon och har hantverkarfingrar som är tre gånger större än barnfingrarna som telefoner utvecklas för. Men jag gör ett försök:
https://www.thetimes.co.uk/article/us-bombed-nord-stream-gas-pipelines-claims-investigative-journalist-seymour-hersh-s730dnnfz
Men det är betalartikel, du får ta dig förbi spärren på något vis.