Kräva att brodda av?

lobell

Trådstartare
Jag delar hage med grannen.
Har en valack och ett sto, grannen en valack.
Min är äldst och har varit här längst och van vid att vara ledare. Grannens är 4-5 år och börjar nu mopsa sig hela tiden och försöker ta över stoet, så det är mkt tjafs killarna emellan.

Grannens häst är broddad på alla 4, våra fram.
Nu är det ingen direkt is kvar varken på väg eller hage, mest sörja.
Grannens vallack sparkar ofta efter vår, och jag såg nyss hur han fick in en spark fram.

Tycker ni jag kan kräva att hon plockar bort brodden?
Jag bad henne precis, och fick svaret: Jag ska försöka få av dem.

De delar hage för att de sålde sin andra häst för 2 veckor sen, så jag tycker att det vore schysstast att plocka av dem.

Sv: Kräva att brodda av?

Definitivt. Jag hade erbjudit mig hjälpa till om hon tvivlade på att hon själv skulle få av dem. En broddträff på ett ben blir inge bra

Sv: Kräva att brodda av?

Nä, typiskt då de stått pga snön, och vi nu ska sätta igång dem.

Sa till för en vecka sen senast, men inte mkt som händer.
Får säga att sambon får ta dem i värsta fall.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 742
Hästvård Jag har en nybliven 3åring som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med när det kommer till hagsituationen. Han gick tidigare i...
Svar
9
· Visningar
2 382
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv