Kräsen häst

fleur

Trådstartare
Vi har ett fullblodssto som inte gillar lucern (varken pellets eller hackat strå), eller hon gillar inte alltför stora kraftfodermängder egentligen. Hon äter hyfsat med hö men skulle behöva lite mer protein. Kan man istället ge linfröpellets som tillskott? Att ge mer hö är inte ett alternativ då hon i princip har fri tillgång.

Sv: Kräsen häst

Behövs det bara lite mer protein hade jag valt ngt riktigt koncentrerat foder som tex soja eller krafft protein:idea:

Hippo Alfa har jag testat på henne nu och det verkar fungera men det krävs ju en större mängd än ex linfröpellets eller soja. (Jag tycker att hon är lite tunn och vill göda henne lite)

Vi har valt just Alfa för att det är så pass snällt mot magen. Vårt fullblod - som inte gillar lusern - får 4,5 kg/dag vilket jag tycker är på tok för mycket. Men det är vad som krävs för att hålla honom i hull. Fri tillgång på grovfoder ute och inne.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 558
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 403
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 336
Foder & Strö Jag behöver få i min unghäst (blir 1 år i maj) både mer energi och protein. Han får bra hö (kvot 6,2) men får inte i sig tillräcklig...
Svar
18
· Visningar
1 477
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3
  • Halvautomatiska vapen?

Hund, Katt, Andra Djur