Krångligt värre. Hösilage .

nexxa

Trådstartare
Min häst har haft enorma problem med tänderna och får det åter om han inte får rätt saker, dvs han ska släppas på bete så tidigt som möjligt för att äta gräs i stället för hö som fastnar i hans tänder/är för grovt att tugga. Han ska hellre äta hösilage än hö då det är lättare för honom osv.
Vi hade bokat 21 balar (har två hästar) och var jätte nöjda då det var ett helt ok hösilage.
Häromdagen ringde vi dem och då sa de att vi bara kunde få köpa 2 stycken!!! Bara för att skörden inte varit så bra i år osv.
Min valack som har problem med tänderna MÅSTE ha hösilage och verkligen inte hö. Nu måste jag jaga i fatt på massa andra ställen och ja, det är brist på det.
Nu får jag 2 st från ett ställe, 6 st från ett annat och 2-4 st från ett tredje ställe.
Hur i hela friden gör man ang. analysen?! ÄR det ens "lönt", eller?

//Villrådig Fröken_Skåne

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har en häst som inte har några tänder. Tidigare har han haft tänder bak men inga fram så han har kunnat äta utan problem. Förra...
2
Svar
20
· Visningar
2 709
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö Har ett miniatyrsto som har problem med sina tänder, ska på återbesök 7/1. Hon har svårt att tugga och har de senaste dagarna slutat att...
Svar
13
· Visningar
3 229
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 865
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama