E

Elof

Kramp??

--------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Är det någon som varit med om att en häst fått kramp? Mitt fyraåriga halvblod kan ibland efter att vi har travat under en lång tid stanna upp och lyfta på frambenet utan att kunna stötta på det i ca 8 sekunder, sedan fortsätta att gå som om inget hänt!

Detta händer endast när jag travar under en längre tid (dressyrarbete) och inte när jag varierar gångarterna. Har något hört talas om detta? Kan närmast beskriva det som en typ av kramp men jag vet inte...

MVH Elof

Sv: Kramp?

Var skulle krampen sitta? Hur lång tid tar det innan det släpper? Hur vet du att det är kramp? Är hon svullen efter? Var?

Det är inte så att hon blir trött efter en stund och missar lite i koordinationen och sparkar sig själv och får en nervsmäll?

Sv: Kramp?

Jag har pratat med veterinär men som ni förstår så är det ju omöjligt att undersöka något som endast märks i åtta sekunder! Han är inte svullen och absolut ingenting märks efter den såkallade krampen. Funderade över nervsmäll, men kan det vara det på samma ben varje gång?

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 262
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 668
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 878
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V