Kramp vid nysning

TeamLundVer

Trådstartare
Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍
I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten nysning utan en hej kom och hjälp mig nysning. Samtidigt får jag kramp så in i h****** i högra delen av magen.
Det här var ingen kramp som man brukar få i magen utan samma känsla som man kan få när vaden krampar. Det gjorde fruktansvärt ont och det var extremt och hela höger sida av magen drog ihop sig. Inte släppte det heller utan jag fick försöka köra av från motorvägen. Nu är jag helt öm, som om jag gjort ett extremt magpass. 🙈

Vad tusan hände? Och hur undviker jag att det någonsin händer igen för det här var något av det vidrigaste jag varit med om.
 
Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍
I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten nysning utan en hej kom och hjälp mig nysning. Samtidigt får jag kramp så in i h****** i högra delen av magen.
Det här var ingen kramp som man brukar få i magen utan samma känsla som man kan få när vaden krampar. Det gjorde fruktansvärt ont och det var extremt och hela höger sida av magen drog ihop sig. Inte släppte det heller utan jag fick försöka köra av från motorvägen. Nu är jag helt öm, som om jag gjort ett extremt magpass. 🙈

Vad tusan hände? Och hur undviker jag att det någonsin händer igen för det här var något av det vidrigaste jag varit med om.
Jag killgissar verkligen VILT nu, men det är väl en otrolig kraft i en nysning (nåt om att det man nyser ut kommer i massa km/h etc.), det kanske är så enkelt som att du hade nån ofördelaktig vinkel i kroppen precis i nysningen och drog till nån muskel som svarade med att krampa, typ som sendrag och så? Som sagt, gissar vilt!
 
Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍
I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten nysning utan en hej kom och hjälp mig nysning. Samtidigt får jag kramp så in i h****** i högra delen av magen.
Det här var ingen kramp som man brukar få i magen utan samma känsla som man kan få när vaden krampar. Det gjorde fruktansvärt ont och det var extremt och hela höger sida av magen drog ihop sig. Inte släppte det heller utan jag fick försöka köra av från motorvägen. Nu är jag helt öm, som om jag gjort ett extremt magpass. 🙈

Vad tusan hände? Och hur undviker jag att det någonsin händer igen för det här var något av det vidrigaste jag varit med om.
Jag vet inte vad som händer, men får också kramp i den delen av magen då och då. Det har kommit efter min sleeve-operation. Innan den hände det aldrig!
 
Jag fick så ont i ryggen en gång när jag nös att jag hade svårt att röra mig på flera dagar, det gjorde så ont att jag skrek rakt ut. Nån muskel som fick spasm.
Kanske samma sak fast på framsidan?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 712
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag provar allt snart. Jag får väldigt lätt kramper. Speciellt vader/fötter vilket gör ruggigt jäkla ont. Häromdagen började händerna...
2
Svar
24
· Visningar
2 130
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: cassiopeja
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 105
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp