Kramp i livmodern vid träning?

Wembley

Trådstartare
Någon mer än jag som har detta bekymmer? Vad kan det bero på? Kan man göra något för att förhindra det?

Min värk kommer som på beställning när jag sprungit eller ansträngt mig en stund. Gör olidligt ont som mensvärk "from hell" :( Slutar inte när jag stannar upp heller. Följs av illamående och lite yrsel. Inte alls trevligt när man försöker träna :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Kramp i livmodern vid träning?

Nu är ju jag opererad men fick snarlika symptom när jag drog igång ordentligt efter operationen med kickboxen.

Mitt problem var muskulärt och jag löste det genom att gå till en massör som hjälpte mig att lossa muskulaturen runt höfter och mage. :)
 
Sv: Kramp i livmodern vid träning?

Oj trodde jag var ensam om att ha detta problemet :o. Får mensvärk from hell varje gång jag sprungit eller tränat nått hårdare pass.
 
Sv: Kramp i livmodern vid träning?

Bra tips! :) Det kan det möjligen vara, då jag haft problem med muskler kring höft buk det senaste.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 657
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 431
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp