Kramp efter Simning

månsvart

Trådstartare
Hej!
Jag har börjat få fler kramper efter simning. Jag fick det för andra gången nu i fredags och kan fortfarande känna av denna i vaden (varför?) då jag fick kramp i både foten och upp till vaden. Kramp får jag efter jag har badat och simmat ett tag, efter nån timme eller så.
Alla tips är välkomna!!
 
Hej!
Jag har börjat få fler kramper efter simning. Jag fick det för andra gången nu i fredags och kan fortfarande känna av denna i vaden (varför?) då jag fick kramp i både foten och upp till vaden. Kramp får jag efter jag har badat och simmat ett tag, efter nån timme eller så.
Alla tips är välkomna!!
Jag får sendrag/kramp i slutet av passet.
Kan få det när jag klättrar upp ur bassängen också.

Jag har tolkat det som att jag får soppatorsk i mina muskler.
 
Det känns som det är något med simning och kramp, speciellt i vaderna. Jag tävlingssimmade som ung och var och varannan hade kramp varje pass, vet dock inte varför. Tränaren fick hjälpa till att stretcha ut vaden och sedan simmade vi vidare. Nu som vuxen har jag också lätt att få kramp i diverse kroppsdelar, jag har fått för mig att det beror på vätskebrist eller brist på magnesium.
 
Stretcha vaden regelbundet! Jag fick mycket nattliga kramper i både fötter, tår, vader. Testade att äta magnesium. Det som till slut hjälpte var när jag på en sjukgymnasts inrådan stretchade de delar jag fick kramp i, varje kväll när jag ändå borstade tänderna. Du kanske behöver stretcha innan simpassen?
 
Hej!
Jag har börjat få fler kramper efter simning. Jag fick det för andra gången nu i fredags och kan fortfarande känna av denna i vaden (varför?) då jag fick kramp i både foten och upp till vaden. Kramp får jag efter jag har badat och simmat ett tag, efter nån timme eller så.
Alla tips är välkomna!!
Vad simmar du? Bröstsim? Crawl/freestyle? Hur långt? Vilken slags vändningar gör du efter varje längd?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 881
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 013
Senast: Sassy
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 405
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp